Seiko Marinemaster tips graag

Er staat nog een MM te koop op Uhrforum :smile:

Hoeveel bieden jullie mij om de link hier kenbaar te maken ? :stuck_out_tongue:

Helaas nog geen actief account op uhrforum anders dook ik er bovenop!! :smiley:

Beneden de 1300€ zal je niet veel soeps vinden vrees ik.

Yes! SBDX017 is incoming! Nog even geduld…

De verkoper meldde mij dat hij ook nog een SBDX001 heeft die hij evt kwijt wil. Bij interesse PB.

1 like

Van harte! Mooie aankoop.

1 like

Vandaag bezorgd, wat een mooie klok.

Special thanks to @BATMAN voor de bemiddeling!

9 likes

Hier ook een MM SDBX017 maar op Isofrane

Bevalt beter als het originele rubber

4 likes

Originele rubber is om te janken!

Ik had begrepen dat de MM enkel door Seiko Japan kon geserviced worden. Omwille van het feit dat het uurwerk enkel via voorkant/glas kan verwijderd worden.

Vandaag las ik een topic op Uhrforum waarbij een SBDX001 werd voorzien van een blauwe wijzerplaat SLA015 https://uhrforum.de/seiko-marinemaster-umbau-conversion-sbdx001-sla015-so-wollte-ich-es-t304203

Dus toch service mogelijk bij de betere vakman ?!

Mijn MM is momenteel weg voor service. De juwelier zei dat hij niet naar Japan hoeft. Mogelijk hebben ze het fout gehad dus ik laat het wel weten waar hij uiteindelijk naartoe is gegaan zodra ik hem weer terug heb.

Mijn MM is terug van de AD. Hij is naar Seiko NL geweest die tot de conclusie zijn gekomen dat service (nog) niet nodig was. Alleen nieuwe pakkingen en hij is gereguleerd om accurater te zijn dan voorheen. Heeft vijf weken geduurd overigens, maar vermoedelijk duurt het buiten de vakantietijd wat minder lang.
Hieruit kunnen we wel concluderen dat onderhoud tegenwoordig bij Seiko NL gebeurd.

1 like

Hoe oud is die van jou en wat was de reden dat je hem voor service aanbood.

De mijne komt uit 2007. Volgens de vorige eigenaar in 2012 service gehad, maar dat wist ik dus niet zeker. Daarom voor de zekerheid voor service aangeboden. (Ervan uitgaande dat hij nooit service had gehad, leek me na 10 jaar wel goed).
Seiko vond het blijkbaar nog niet nodig. Mooi!

1 like

Mooi om te horen heeft dus minimaal na 5 jaar nog geen service nodig, Indien in 2012 service gehad, en zo niet zelfs na 10 jaar niet.
Dank voor je reactie. :+1:

2 likes

Hi, wat vroeg SN daarvoor?

Is alleen helaas te smal. :neutral_face:

90 euro inclusief verzending van en naar de AD. Pakkingen vervangen, gereguleerd en bezel schoongemaakt.

1 like

Das beter dan dat ik foto’s maak!

Ik ben sinds deze week ook een trotse bezitter van een SBDX017 bevalt mij prima beter als verwacht

9 likes