Om t goed te maken:
Wat een beauty! Gave limiteds maakt Seiko toch (voor de Aziatische markt…)
Dat is misschien nog wel wat inderdaad om een CB aan te schaffen.
Klopt maar dan wel via een Seiko dealer. Heb het een keer nagevraagd aan Seiko Nederland.
Ik heb geluk gehad met Popma en Popma in Heerenveen denk ik, die ze ooit goedkoop aanbood.
Ik ben jaloers, ik ben altijd op zoek naar een SPB029 wijzerplaat. The search never ends.
Oudere types (de mooiere m i) hebben ook een kast uit 1 geheel. Zonder schroeven.
Weet iemand waar deze verkocht worden in de buurt van Enschede? Dan kan ik 'm eens in het echt zien voordat ik m’n zinnen er op ga zetten.
Naar 2 juweliers geweest hier in de binnenstad, kreeg een skx en een tuna voor m’n neus😂
welke dan?
Niet in de buurt, maar misschien kom je er toevallig wel eens: in Groningen op 2 plekken. Weet ff de namen van die zaken niet maar daar kan ik achter komen.
Kom daar echt nooit haha
Alle MM300’s hebben een monocoque kast.
De complete kast en deksel is 1 geheel, de andere MM hebben toch gewoon een achterdeksel
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, ik heb het over de MM300 (geen andere MM’s)
De MM300 heeft altijd een constructie gehad waarbij het uurwerk er via het glas uitmoet, zonder de schroeven/inbussen.
even een copy/paste van een juweliers-site:
van het lijnen spel in de Mono-block horlogekast, tot de 120 clicks in de duikers-lunette. Alles aan deze Seiko straalt kwaliteit uit, de schroefkroon loopt prachtig, en misschien nog wel het meest opvallende is de Mono-block constructie. Een Mono-blok houdt in dat de kast uit 1 deel is gemaakt, dus dit horloge heeft geen achterdeksel. Dit heeft als voordeel dat er geen helium-ventiel in de kast hoeft, en maakt het horloge beter waterdicht.
Er zijn zoveel mm300 's … handiger om de typebenaming te gebruiken.