Seiko Marinemaster tips graag

Lijkt me een easy win voor de blumo… :wink:

Geldt ook voor de MM300, valt op oog kleiner uit dan de SUMO.

1 like

Daarom lijkt het horloge ook nog hoger dan hij al is, denk ik.

Snap waar je onbalans verhaal vandaan komt, maar ik vind dat je hem daarom eigenlijk ook gewoon op staal moet dragen. Door de fijnafstelling heb ik hem hiermee perfect aangesloten om mijn pols zitten en hierdoor kantelt hij ook niet. Zodra hij op leer of rubber gaat is dat wel een potentieel gevaar. Overigens heb ik exact hetzelfde met de SUN019/43 etc modellen. Die ogen leuk op rubber of leer maar gaan door het gewicht dan toch vaak kantelen (nog los van het feit dat die nog een slag groter zijn). Echter op de stalen SUN019 band is het simpelweg perfect om exact dezelfde reden. (die band is wat mij betreft de allerbeste band in de gehele Seiko collectie).

1 like

Ik vind dat topzwaar persoonlijk reuze meevallen. Je voelt gewoon dat je een horloge draagt, maar dat vind ik juist wel prettig!

Je moet hem alleen niet onder het manchet van je hemd willen dragen, want dat lukt niet :wink: Gewoon zoals hij bedoelt is, korte broek, t shirtje, teenslippers en genieten van het zonnetje en de bling van je MM :sunglasses:

4 likes

en toch had je hem bijna verkocht!
Why?

1 like

:thumbsup:

1 like

Tjah… heel verhaal, kort gezegd: m’n pa is pas overleden, m’n moeders zit nu met een hongerloontje thuis en ik loop met een horloge van €1500 om m’n pols (+wat er nog in m’n horlogekistje zit) dat voelde niet goed zeg maar. Maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ik dan niks meer voor mezelf kan kopen en dat ik dat gewoon van me af moet zetten en ook gewoon moet genieten. Dat dus…

16 likes

Heftig kerel…
Ik begrijp je volledig, maar een mens moet zelf ook kunnen genieten inderdaad. Je hebt er uiteindelijk zelf voor gespaard en mag het dus met trots dragen.

Nog gecondoleerd met het verlies van je vader.

6 likes

Bij gebrek aan korte broek :smile:

Wat ik meen te begrijpen aan de MM300 is dat de gangwerken niet afgesteld zijn zoals bij een Grand Seiko. Je kan binnen de chronometer norm vallen, maar evengoed zit je met een 20sec/dag afwijking

Tussen +15 en -10 zijn de officiele specs. Eventueel kan je het horloge door de horlogemaker laten reguleren.

Maar dan wel in Japan :yum:

1 like

Ik zou er eerst eens 1 in het echt moeten zien om te kunnen beoordelen of het wat voor mij is.
Ik vind vooral de 50th anniversary wel erg mooi.

Gewoon naar Monsterwatches opsturen :sunglasses:

Als je hem in Nederland heb gekocht, kan hij gewoon naar Seiko Nederland lijkt me.

5 likes

Testify!

5 likes

Hoe komt deze in een discussie over de mm300 terecht…

2 likes

Volg de link…