Je noemt best een paar belangrijke (potentiële) bezwaren. Is de meerprijs t.o.v. een value-for-money-kampioen als de Turtle of, beter nog, een Shogun dan wel gerechtvaardigd? Die gaan geen 300m diep maar hebben juist wel een erg goede pasvorm en kosten 400 - 1000e nieuw…
Eens overigens dat t een pracht van n klok is!
Sumo is wat mij betreft de echte value for money kampioen uit de stal van Seiko. Zeker vergeleken met de turtle / shogun.
Gr. HJR
ja daar heb je een punt, de Shogun is super comfortabel en de Sumo draagt ook een stuk ‘lekkerder’
maar… je zegt het zelf al
de MM300 is een horloge dat je bij de kladden pakt en niet meer loslaat, hij is zo waanzinnig mooi dat je hem meteen vergeeft dat hij een alu bezel heeft, saffier ontbeert en eigenlijk op dieet had gemoeten. Ook is hij erg fotogeniek
wel is een wat grotere pols handig, op mijn 17-nogwat centimeter pols vond ik het toch een beetje te veel van het goede
Dan zal- ie bij mij ook niet staan . Zelfde afmeting pols.
Wel mooi dit topic. Horloge wordt eerlijk beoordeeld. Scheelt een hoop teleurstelling achteraf.
hoe groot is jouw Breitling? 41mm?
Ik vind dat ik hier toch even een lans moet breken voor de Doxa Sub.
44 mm.
Maar die ligt er niet als een ei bovenop. De lug to lug afmeting past ook prima. Ik heb redelijke bovenarmen wat de afmeting rechtvaardig.
de Sumo is uberhaupt een topper, ik maak komend weekend een korte 1 op 1 tussen de Blumo en de PADI Turtle als update van mijn eerdere review
haha ik twijfelde nog om hem er bij te zetten
Ja precies; lijkt een typisch gevalletje van the heart wants what the heart wants.
Dat laatste is jammer. Ik zal met een halve cm meer vast tegen hetzelfde aanlopen. Helaas, want sinds @Batossai me op zn bestaan wees zit de MM wel in mn hoofd…
Een Sumo valt bij mij trouwens ook erg groot; veel prominenter dan de niet veel kleinere turtle.
Volledig mee eens, met de CB band en originele sluiting zit de MM zeer comfortabel
ja die draagt kleiner dat de diameter doet vermoeden
dat polsen/bovenarmen verhaal ken ik; ik heb de polsen van een concertpianist maar de bovenarmen van een havenarbeider
Doe een mm300 om je pols. Velen begrijpen dan wat dat horloge doet.
maar alleen rechts toch?
hahaha
nope, beide kanten zijn een paar jaar geleden stevig getraind in de gym vrees ik
Is de Seiko SPB029, limited editon sumo.
Leuk. Inderdaad een topper, maar voor mij geen klik door de bezel insert, gek is dat.
Verder eens wat betreft de MM300 (die ik enkel heb omgehad): vooral hoog en topzwaar, vond hem verbazend klein ogen op mijn pols. Wel een prachtig horloge en een icoon!
Gr, HJR
En je hebt het niet gedaan, schande!
Iemand met jou standing hier op HF zou zich toch bewust moeten zijn van zijn voorbeeldfunctie. In de toekomst niet meer doen hoor.