Dit vind ik weer een mindere foto. Is dit de 017? Vind de band net plastic ogen.
Er was een boer die wist hoe laat het was,als je dat vroeg,tijdens het melken,hij tilde een uier van de koe op, en dan zag hij op de torenklok de tijd.
Een 1000m high beat limited Marinemaster van zeker 7k.
Ben nu te lui het nummer op te zoeken.
Proost Joop
sbex001
ah oke.
Geld zeg niet alles, al zal de wijzer heerlijk glad lopen.
Best een raar horloge. Lelijk ook. Inbus terwijl de dikke springbars van Seiko legendarisch zijn, gouwe randjes en lettertjes en een rooie tip aan de sekondewijzer. Oh, en ook nog een datum op een rare plekā¦
Smaken verschillen. Ik vind hem wel mooi. Rubuust horloge. Maar ja, mij ontbreken volledig de fondsen.
Robuust idd.
Mij ook, maar ik zou ze - als ik ze wel had - niet aanboren voor deze uitvoering.
De Marinemaster brengt heel teweeg. Thx !
Voor diegene die hun Marinemaster verkocht hebben : wat was de reden ?
Op Uhrforum ook een thread hierover. De MM300 lijkt voor iedereen zo ongeveer toch een erg wenselijke klok. Maar toch gaat ie snel weer weg. Wat hier de reden van is? Topzwaar, toch net te klein, maar ik denk toch ook; het blijft een Seiko. Je komt toch richting/in het geld van merken als Omega en Tudor 2e hands.
Ik heb er 4 gehad. Prachtig horloge met fantastische techniek. Maar helaas erg beroerd om te dragen. Top zwaar en de metalen band is ( maar dat is smaak ) niet mooi. De veelgeprezen sluiting te dik. En toch moet ik me inhouden er niet weer 1 te kopen met de volkomen irrationele gedachte dat al die bezwaren, als door een wonder zijn opgelostš¬
Ik heb er 3 en ik vind ze superā¦
Wat de band betreft die is inderdaad niet alles, ik heb op 1 van mijn 001ās en op de SLA ( limited edition ) de band vervangen door een Angus Jubilee en op Mn tweede 001 een Crafter Blue gezet allen met originele MM sluitingen en daarmee zijn ze voor mij perfect.
De sluiting is wat dik inderdaad maar werkt perfect dus geen klachten daar. Ikzelf prefereer de 001 boven de 017 maar dat is meer gevoel denk ik.
Ik mis de 012 nog in de collectie en zou deze nog graag willen hebbenā¦
Al met al een overtuigd liefhebber zullen we maar zeggen,
Wat voor spetter is die derde, Wezel? Nog nooit gezien maar prachtig!
die zijn er voor om het glas op zijn plek te houden, de kast bestaat uit 1 geheel, hij heeft geen kast deksel, als je bij het uurwerk wil, moet dat via de bovenkant, vandaar de inbus
tweedehands in 90% conditie ongeveer 1300 a 1400 euro
Rond de tweedehands prijs van 1300/1400 zijn er weinig mooiere duikers dan de MM300 dus dat is het probleem niet denk ik. De enige leuke alternatieven in die prijsklasse zijn een LLD en een Oris Aquis of Sixty-Five vind ikā¦
Een tweedehands Black Bay of Omega SPMC is al snel 2200 of meer.
Wat voor mij de belangrijkste bezwaren waren: het is behoorlijk een knoepert, dik en een beetje een glossy boy, geen bandenswapper, zwaar en wat - mede door topzwaar - in onbalans om de pols, je voelt hem echt heen en weer leunen als je met de arm beweegt.