Ik zocht op het internet een vergelijking/review tussen de Seiko MM en de Rolex SD. Eigenlijk bestaat er maar eentje: op WUS, helaas zijn de foto’s weg:
Ook voor mij de Rolex! Van dat horloge kan ik echt hebberig worden, dat heb ik, met alle respect, voor de MM niet. Hoe fantastisch ik Seiko ook vind. Het manco vind ik persoonlijk dat je voor een goede 150 euro een nieuw en zeer degelijk Seiko duikhorloge hebt. Goed dat is dan geen MM, maar het gevoel is gewoon anders dan bij een “grail” als zijnde een Rolex.
Ook van mijn kant geen feitelijkheden. Beide horloges hebben grote aantrekkingskracht. Overeenkomst tussen beide horloges is dat binnen het eigen merk, voor (soms veel) minder geld, meer begerenswaardige exemplaren te vinden zijn.
Ik zocht op het internet een vergelijking/review
tussen de Seiko MM en de Rolex SD. Eigenlijk
bestaat er maar eentje: op WUS, helaas zijn de
foto’s weg:
Niet te vergeten die Rolex meer dan 10x zo diep kan En het prijskaartje?
Oh wacht, gaat om het uiterlijk
Tussen deze twee kwa uiterlijk, vind ik de MM mooier. De DSSD vind ik te opgepompt. De wijzers van de MM mogen van mij wel wat meer… uitstraling hebben. Daarnaast vind ik bij een duiker dat de minutenwijzer ook iets prominenter mag zijn.
Verder: er staat een storende fout in de titel van
het draadje… SD moet natuurlijk DSSD zijn… maar
dat kan ik niet meer veranderen!
Hahahahaha, dat viel mij ook gelijk op, maar na het zien van de prachtige klokjes gelijk vergeten!
Want als je titel had geklopt, dan had ik niet lang hoeven na te denken: de SD (tu) Elegant en sportief, mijn favoriete combbi.
Voor mij de MM, ik vind de DSSD iets te “schreeuwerig”, alles natuurlijk in verhouding. Daarnaast vind ik de MM exclusiever, wat ik in werkelijkheid wat productie betreft waarschijnlijk ook zo is. In ieder geval wel wat fabricage betreft, de MM is volledig “in house” gemaakt en geassembleerd, er wordt niets ingekocht bij externe leveranciers, zelfs de gebruikte olie wordt volledig in eigen beheer geproduceerd. Exclusiviteit bij Rolex is met een productie van > 1 miljoen stuks per jaar natuurlijk niet geheel aan de orde…
Nadeel van Seiko (ondanks zijn prijsklasse) is toch wel dat 99% van de bevolking het merk (dus niet dit model) associeert met horloges in de prijsklasse tot pakweg Eur 200,-…heritage en geschiedenis zijn natuurlijk niet te koop.
Hier nog een paar kopietjes , viel me laatst ook al op hoeveel er gejat wordt door andere merken van dit model.
Kan zo nog wel 20 andere merken vinden denk ik met DIT model
In dit geval moet ik denken aan die hit van Robbie Williams, waarin hij zingt: “I love you baby, but face it she’s Madonna”. Vervang baby door MM, en Madonna door DSSD
Het doet me een beetje denken aan al die auto discussies, waarbij Opel wil laten zien dat ze net zo goed zijn als Mercedes, of VW dat ze net zo goed zijn als Audi, etc. etc.
Hoe goed de Seiko is of wordt, het zal nooit de status van een Rolex krijgen.
Even over de Opel/Mercedes-discussie. Als de Opel de Marinemaster is, weet ik in ieder geval wel dat de lampen (lumen) het een stuk beter doen/langer branden dan die van de Merc/Rolex…
Menno
(heel erg off topic: uit ervaring weet ik dat een Mercedes zeker geen betere auto is. Integendeel! Nooit eerder reed ik een auto die na 30K kms aan de 3e (!!) motor toe was… onder garantie vervangen. Dus een probleem van de auto, niet van de eigenaar. Dat wel)
Ik ben in het gelukkige bezit van beide horloge’s,maar ik ga voor de MM.Bezit ook een auto met de ster,maar ga voor m’n Suzuki Jimny.Waarom?De MM geeft langer licht en is veel mooier afgewerkt en m’n Jimny is veel lichter in gewicht,scheelt een boel geld per kwartaal.