robbie409 Schreef:
Ik ben bezig met een idioot plan… als het lukt
kom ik er het eerst mee op dit forum.Basis: 6105-8110
ben erg benieuwd 
robbie409 Schreef:
Ik ben bezig met een idioot plan… als het lukt
kom ik er het eerst mee op dit forum.Basis: 6105-8110
ben erg benieuwd 
Kom op Rob!! Geef een hint!! Zijn er al andere suggesties voor een mod?
6105-8110 is de hint
mooie basis. mooie wijzers. nog steeds een actuele en aantrekkelijke diver. ben benieuwd.
Ik geef toch de voorkeur aan een SKX, maar ben evengoed heel benieuwd.
Gr,
Ron.
Ik geef toch de voorkeur aan een SKX, maar ben
evengoed heel benieuwd.Gr,
Ron.
Ga je mond spoelen !!
wat zijn eigenlijk de afmetingen?
zeno Schreef:
Ik geef toch de voorkeur aan een SKX, maar ben
evengoed heel benieuwd.Gr,
Ron.
Ga je mond spoelen !!
http://lh6.ggpht.com/_LtV2rB_3riw/SH58PKHrs0I/AAAA
AAAACtc/2JNYK-VPSnU/s800/6105-8110_2.JPG
mooie klok, kan het zijn dat ik deze een keer bij jos heb gezien ?
Ik ben wel geïnteresseerd in een inkoopactie. Hangt natuurlijk wel van het model en de prijs af, maar ik zal dit topic in de gaten houden.
Vind het model wat robbie409 plaatste wel netjes. Even afwachten maar 
zou ik ook wel prima vinden … vooral NOS
voor een leuke prijs (tu)
Hey,
Deze komt mij zeer bekent voor…
Een topper, draagt lekker, ook op Nato en rubber!
Ik zeg: Goed plan. (tu)
Groet,
Werner
Sorry Rob, dit gaat hem niet worden voor mij.
Ik vind deze kast echt…
Gr,
Ron.
Ik vind die kast wel aardig, maar de SKX heeft inderdaad ook mijn voorkeur.
Over smaak valt blijkbaar niet te twisten 
Hallo,
'k Heb vandaag voor het eerst op horlogeforum.nl ingelogd en ik val direct met mijn neus in de boter: Seiko Mods! Ik heb mijn eerste Seiko sinds 1971 (1) en daarna volgden er meer. Mijn eerste Seiko doet het nog steeds perfect. Is nog nooit open geweest! Het afgelopen jaar (nog) twee erbij: een Samurai Ti en een Atlas. Beide van Rob.
Het is ongeveer een maand geleden dat er voor het laatst iets werd gepost over dit onderwerp. En ik wil deze thread weer omhoog halen met mijn idee over een mod. Op een ander deel van het forum staat een foto van een horloge dat naar Kandahar is gegaan. Ik vind het een mooie mod.
Verder:
Altijd: duiker-horloge
Glas: saffier! Altijd
Wijzers: persoonlijk vind ik plongeur mooi
Hommage aan een vorig model? Prima! Zolang het maar geen kopie is!
Steriele wijzerplaat? Prachtig!
Kast: geborsteld of gestraald.
Band: Yaffle, watchadoo maar… ik vind een Jurgen mesh ook mooi!
Menno
(O ja, huidige collectie:
A-11 Elgin,
Benrus GG-W-113,
Seiko automaat 1971-type weet ik niet,
Surdiac chronograaf (+/- 1960) met Valderon kaliber,
Div. Swatch automaten,
Glycine Airman SST 1969(‘Pumpkin’),
Nivada Grenchen Autograph,
Bill Yao’s MKII Singray 70, #44,
Samurai Ti,
Atlas
Orsa Sea Anler ‘Silver Surfer’, ook #44)
Wensenlijst, naast een Seiko mod:
Eterna Kontiki IDF,
MKII LRRP Milsub,
Korsbek Ocean Explorer
Ik ben eruit.
Wat mij betreft wordt het de “Poor Mens MarineMaster Mod” (schitterende klok Rob!)
Vraag me alleen af of het makkelijk is om aan meerdere originele MM onderdelen te komen.
Gr,
Ron.
P.S. Rob, ik heb ook je post op Network54 gelezen. Opvallend vond ik het grote aantal negatieve reacties (fake etc.). Ik vind het juist een staaltje vakmanschap!
Welkom op dit forum Menno. Je zult je draai wel vinden hier met al die Seiko freaks:D
En een subtiele hint: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340
laten we bij deze dan onze ModMeister, onze Master of Modifications vragen of hij überhaupt zin heeft om een Mod te scheppen voor het forum?? Ik denk dat we 't simpel moeten houden ivm prijs en vraag. 2 factoren zijn vrijwel zeker. Het wordt 'n duikhorloge mét saffierglas. Rob, ik wil je geen stress bezorgen op je vrije zondag maar heb je wel zin om te Modden voor de massa?
Ik ben het helemaal met je eens als je stelt dat we eerst moeten weten of het wel mogelijk is! Of Rob het wel wil doen! Maar goed, laten we daar gemakshalve van uitgaan! 't Is in ieder geval leuk om te fantaseren over een mooie klok!.. En het is natuurlijk ook wel handig als iedereen vooraf weet waar hij aan toe is!
Als er een ontwerp ligt, is het nog altijd mogelijk een volgdende stap te maken! Aantallen, prijs etc. 't Is misschien al wel eerder aan de orde geweest, maar vooraf een aanbetaling schept duidelijkheid voor maker en verkoper. Op Watchuseek en andere fora blijkt dat ook geen probleem voor de toekomstige eigenaren. (Vooral niet als er ook nog een nummering op staat!).
Ik keek vanmiddag op pmwf.com naar producten van ‘Yobokies’. Ik heb hier even de zoekfunctie gebruikt, maar trof geen hits. Yobokies maakt inspirerende horloges! Hij heeft geen website, je moet dus ook op pmwf de zoekfunctie gebruiken. (10watches.com, newatchworks.com en mkIIwatches.com zijn ook bronnen van inspiratie!- Wat ik tot nu toe heb meegekregen: een rvs.chapterring is vgs. mij erg mooi: geeft diepte en rust aan het horloge).
Menno
probleem is het komen aan skx007-kasten.
saffier heb ik zat.
wijzers lukt wel (mm-wijzers, sumo-wijzers, plongeurs, kunnen we een keuze-optie van maken).
banden… uitzoeken
ik kan met Harold (yobokies) en Noah) wat regelen. lume van Harold is wel stukken beter.
beude maken geen wijzerplaten met Seiko erop, ik zou de skx171-plaat willen voorstellen.
ik hoor tom nu denken…oh die