Seiko Mod/inkoopactie 2009?

Voor Tom en al die anderen -zoals ik- die die codes ook niet kunnen of willen onthouden:
http://www.geocities.com/watch_crazy/SeikoDiver/SKX007.htm

Ben vóór de Sfx171. Heeft 'n wat klassiekere uitstraling. Originele Seiko-wijzerplaten hebben ook 'n betere Lume.
Wat voor geniale ideeën heb je nog meer, Rob? Al 'n prijs in je hoofd?

WIE DOET ER MEE?

hharry Schreef:

WIE DOET ER MEE?

Ik! (Ik heb de thread niet voor niets opnieuw naar voren gehaald!)

Ik moet je ook zeggen dat ik ook niet alle types kan onderscheiden… Wat ik wel weet dat ik nu twee keer een goede klok van Rob heb gekocht. Als hij met reden een bepaald type verkiest, ga ik er zo in mee!

Menno

grootmokum Schreef:

Voor Tom en al die anderen -zoals ik- die die
codes ook niet kunnen of willen onthouden:

Mannen, jullie zijn top(tu)

thieuster Schreef:

hharry Schreef:

WIE DOET ER MEE?

Ik! (Ik heb de thread niet voor niets opnieuw naar
voren gehaald!)

Ik moet je ook zeggen dat ik ook niet alle types
kan onderscheiden… Wat ik wel weet dat ik nu
twee keer een goede klok van Rob heb gekocht. Als
hij met reden een bepaald type verkiest, ga ik er
zo in mee!

Menno

/agree

Ik zou 'm ook ‘blind’ kopen.

Ik kan ook zoiets maken:

skx007-kast
wijzerplaat van Yobokies
Seiko Mapmeter wijzers
Saffier
En in plaats van de gele chapterring een stalen.

Wat dan een aardigheid is: chapterring kan een kleur krijgen, en de secondenwijzer kan in die kleur.

ik ben geduldig…maar niet heus :wink:

Super!
Geweldig initiatief… Dit heeft de potentie om een limited met grote oplage te worden, met al die Seiko liefhebbers hier, gecombineerd met de kunsten en connecties van Rob :slight_smile:

groet
Mark

Rustig aan!
Kasten krijgen is het probleem.

Misschien een oplossing:
Eigen horloge inbrengen (skx007 kast, dus 009 kan ook)

Zijn andere kasten (Monsters of 031’s of oudere duikers) beter verkrijgbaar, Rob?

Ik vind een Soxa wel erg leuk. http://www.dotwatchworks.com/apps/photos/photo.jsp?photoID=21721213

Mmmm, die heb ik niet,maar op de een of andere manier zal daar toch wel een mouw aan te passen zijn?

Menno

dreski Schreef:

Ik vind een Soxa wel erg leuk.
http://www.dotwatchworks.com/apps/photos/photo.jsp
?photoID=21721213

Oranje! Om 'n lekker fout nationalitisch Nederlands tintje aan 't projekt te geven! Oranje!

Oude kasten hebben de kroon een fractie ernaast.
031/033 hebben de kroon op 3 uur :frowning:
Monster-kasten: zelfde probleem.

Ik denk dat ik wel een berg 007’s kan inkopen, maar dan moet ik vooraf zekerheid hebben. Dan koop ik 007’s of 009’s met rubber band, en dan kan de band per persoon apart besteld worden.
SUmo-actie begon heel enthausiast, maar eindigde met 5 personen. Eén Sumo heb ik zelfs niet uitgeleverd omdat de deelnemer zich bedacht heeft (en die is prompt gepikt op de Rikketik in oKtober).

Kom dus uit op:
basis:
007/009 kast inclusief 7s26uurwerk
saffier: ja/nee
band: jubilee/solid oyster/iets anders
plaat: skx171, iets van Noah (heeft Doxa-platen), iets van Yobokies, iets van MKII
Wijzers: liefst Seiko, hebben de beste lume en passen gewoon goed.

Met deze variabelen kan iedereen al een leuk uniek ding in elkaar frutsen.

Mmmmm volgens mij wil ik gewoon een Doxa. :smiley:

Maar eh. Ik heb geen idee waar ik kan zien hoe of wat er te combineren is. Welke kleuren Doxa platen zijn er? En is een Doxa bezel ook mogelijk? Zo moeilijk dit. Ik mag eigenlijk niets kopen.

Rob, Hoe is de verhouding inkoop en prijs van de 007,s?? Hoeveel moeten er meedoen om 'n aanzienlijke korting te generere(puur eigenbelang natuurlijk!) doxa is cool al heb ik liever 'n ultieme budget Seiko-diver. Is 'n Monster inkoop-actie ook 'n optie voor forumleden? Saffier erbij en desnoods de chapterring omwisselen van 'n oranje met 'n zwarte en vice versa en dat is 't ? !(ik maak 't er niet eenvoudiger op geloof ik?)

Mijn idee was eerder iets unieks op de wijzerplaat te zetten waardoor je kan zeggen: “Kijk papa, een Limited Horlogeforum Seiko uit 2009”. Maar ik lees nu dat het eerder om een inkoopactie gaat. My bad.

Rob,

Het lijkt me fantastisch! Kijken wat je krijgen kunt, voor welke prijs. En dan misschien allerlei opties los fotograferen en op photobucket zetten. Dan net als Bill Yao een ‘standaard gemodificeerd’ horloge voor een bepaalde prijs, wil je wat anders, betaal je meer. (standaard gemodificeerd… is dat een contradictio in terminis?)

En ik zou het heel redelijk vinden als je een behoorlijke aanbetaling vraagt!

Menno

Ypuh Schreef:

Mijn idee was eerder iets unieks op de wijzerplaat
te zetten waardoor je kan zeggen: “Kijk papa, een
Limited Horlogeforum Seiko uit 2009”. Maar ik lees
nu dat het eerder om een inkoopactie gaat. My bad.

Zo’n actie is een jaarlijks terugkerend iets:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,107174

Graferen is gewoon mogelijk.

Aantallen maken helaas niet veel uit.