Seiko mods Ebay

Ik zie op Ebay vaak Seiko mods voorbij komen die er op het eerste oog best leuk uit zien. Vaak gaan ze voor een paar tienen van de hand (ex verzend en evt import kosten) en het lijkt of er ergens een magazijn van die dingen is leeg getrokken zoveel komen er voorbij. Het zijn wat oudere, mij onbekende, modellen uit eind jaren 80, begin 90.
Iemand enig idee of het het waard is om er een paar tienen op kapot te slaan of is zelfs dat teveel?
Het betreft onderstaande modellen. Als je op Ebay zoekt onder ā€œvintage seiko diverā€ wordt je er mee dood gegooid.

Dat zijn geen Seikos helaas

1 like

Vertel.

Ik zie ook nergens op de plaat Seiko vermeld?

Edit: of is dat juist o.a. de mod?

Overigens best leuke horloges om te zien.

1 like

Dat zijn oude Seiko (meestal) 7002 modellen die middels mod opnieuw verkoopbaar gemaakt zijn. Dat is waarschijnlijk voordeliger en levert meer op dan het origineel herstellen.

1 like

Zijn dat niet gewoon die ā€˜Sharkyā€™ Seiko homages ? :thinking:

1 like

De basis is een oude (jaren '80) duiker, met een van de beroerdste uurwerken die Seiko gemaakt heeft.
Deze wordt vernachelt met crappy wijzerplaat en wijzers en verkocht onder noemers ā€œservicedā€

FYI, dit heeft niets te maken met de Sharkeys, Heimdallers, HMT, etcā€¦

3 likes

Ik weet genoeg. Dankjewel!

Zo slecht zijn die 7002 calibers toch helemaal niet?
Ik zou in elk geval liever een origineel hebben dan zoā€™n ā€œopgeknapteā€ mod.

3 likes

Van de calibers die Seiko had/heeft was de 7002 de meest uitgeklede / goedkope variant, wat zich uiteindelijk in een mindere kwaliteit heeft geuit tov bijvoorbeeld de 6309 of 7S26.

Superslecht was het nu ook weer niet, maar het was wel duidelijk dat dit de ondergrens had bereikt.

1 like

Dat de 7002 minder gewild is dan zijn voorgangers heeft als voordeel dat je voor relatief weinig geld een net exemplaar kan kopen. Ondanks dat het een kwalitatief iets minder uurwerk is in de serie, is het toch robuust en betrouwbaar
Persoonlijk vind ik de (originele) 7002 mooier, met de rechte indices, dan bv de SKX007/009.
Ik heb zeker geen spijt van de aanschaf.

1 like

een 7s26 is toch gewoon net zo goedkoopjes als een 7002?

Je hebt ook nog een SKX173, de moderne variant van de 7002

Nooit geweten en ook nooit tegengekomen. Of gedacht dat het een 7002 betrof. Gaaf ding hoor.

Goedkoopjes is dan wellicht de verkeerde uitdrukking, maar in ieder geval beter afgewerkt en minder storingsgevoelig :wink:

afwerking ziet er zo op het eerste oog toch precies het zelfde uit? Een 7s26 is nou ook niet moeders mooiste :upside_down_face:

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Had even weinig tijd om het allemaal te lezen. Ga sowieso maar niet zoā€™n mod project aanschaffen ook al zien ze er op het oog leuk uit. Dan liever een originele zoals @sq100 hem heeft.

Heb talloze 7002 varianten gehad. Heerlijk spul en juist lastig origineel te vinden, net als de 6309-729x serie. En met rechthoekige markers toch net wat mooier. De skx173 is dan inderdaad een mooi modern alternatief.

Volgens mij zijn er wel iets van 8 verschillende 7002 modellen: reguliere versus Japanse markt, zwart vs pepsi, ook de 200m transitional diver (7002-7039) is wel leuk en er is de 7002-7020, voorganger vd skx171. Niet mijn smaak overigens die laatste.

2 likes

Ach, ik weet niet of je het perse niet met doen. Ik heb zoā€™n opgeknapte 7002 gehad uit de Filippijnen. De kast en het uurwerk waren origineel Seiko, de rest niet. Kostte ā‚¬65,- Een 100% originele kost je al gauw het vierdubbele. Prima value for money, zolang je weet wat je koopt.

2 likes

Laat dat nu net mijn probleem zijnšŸ˜… Ik begin al te duizelen als ik al die verschillende typenummers voorbij zie vliegen.

2 likes