Seiko MODs. Jullie view?

Zo af en toe kijk ik wel eens naar zo’n Seiko mod. Een Seiko Submariner (zonder Comex op deal) of een geknutselde Willard lijkt me dan wel wat. Maar ik zie ze dan zonder saffierglas maar een kunststof. Ze zijn niet waterproof wegens keuze materialen van de Ali-tion achtigen. Of men maakt ze kunstmatig oud en roestig. Alles komt met een prijskaartje. Nu kun je top specs dan ook eigenlijk niet verwachten.

1 like

Aftermarket mag op dit forum alleen als er geen naam van een merk opstaat. Dus die verbrande Seiko Submariner, daar mag je niet naar verwijzen.

Ik geef het maar mee.

Dat zijn geen mods maar fakes.

Een mod kan best leuk zijn, maar uiteraard wel met OEM onderdelen. Helaas wordt de term mod bij Seiko tegenwoordig vaak gebruikt als excuus om een fake te bouwen.

4 likes

een seiko mod is hetzelfde als een mumbai special Oris.
kut, maar goed een OEM seiko is ook wel een beetje meh dus snap het modden wel

2 likes

Ik heb met 99,9% van alle Seiko mods helemaal niets. Het is bijna altijd of een Seiko wat ze op een Rolex laten lijken, of een combinatie van onderdelen die met een blinddoek om bij elkaar gezocht lijken te zijn.

1 like

Een Seiko mod is iets heel anders dan waar de term tegenwoordig voor misbruikt wordt. Een jaar of 4 of 5 geleden, ja toen werd er met Seiko’s en SKXen leuk gemod.

Ik snap dat er mensen zijn die de Seiko naam misbruiken om geld mee te verdienen. Maar dat betekent niet dat het goed is dat het gebeurt. Het is gewoon heel erg

Dat zijn geen mods maar fakes.

1 like

Toch denk ik wanneer je die mod/fakes zou dragen, in evenbeeld van Submariner, Royal Oak of Nautilus je het gevaar loopt op een kogel van een snelle scooter tasjes opsporingverzochte medelander.

@koekoek

Gewoon uit interesse, heb jij een leger vliegende apen (dat is een Wizard of Oz verwijzing voor iedereen aan het vlaggen gaat) die jou meteen waarschuwen als een dergelijk topic wordt gepost?

3 likes

Het zelfde risico als met een van de andere van de 100 rolex hommages.

2 likes

:popcorn:

1 like

Mennekes, het bespreken van fakes mag toch niet? Laten we het gewoon bij originele onderdelen houden en dit binnen het Seiko mod topic bespreken.

2 likes

Ieder z’n ding, maar ik vind het vreselijk

Weetje wat pas erg is koekie,
Ondanks mijn gigantische aversie richting Seiko heb ik er weer eentje gekocht. Geen idee waarom


Snap ook niet waarom de uitlijning goed is, heb daar echt een hekel aan. Zo gehoopt op een scheve bezel🤕

3 likes

Kom vechten dan Jelle! Mijn 5’je is alles! Mijn 5’je is leven!

2 likes

Ik ben jou, jij bent mij
Dat doet mij denken aan pink floyd

Strangers passing in the street
By chance, two separate glances meet
And I am you and what I see is me

Zo, de wereld weer verbeterd met wat diepe songteksten

3 likes

Leuke ook! :ok_hand:

1 like

Modden kan heel leuk zijn, vooral voor jezelf.
Mijn ervaring is wel dat de reis vaak het leukst is.

Mod je een Vostok of een Ali horloge is er hier ( bijna ) geen haan die er naar kraait of het Oem onderdelen zijn of niet.
Flik het echter niet met een Seiko want dan heb je de horloge politie op je dak.

Ik laat me niet uit over of dat terecht is of niet, we hebben die regels niet voor niets, maar voor Seiko’s wel iets meer dan voor andere merken lijkt het wel.

1 like

Daar ga je toch niet voor betalen?
Dat doe je gewoon zelf :+1:t3:


4 likes

Ik zie de mods. Denk leuk. Maar de meer ik me erin verdiep zie ik alleen maar nadelen. Prijs, niet pressure tested. Dan kan ik beter in Azië een fake-lex kopen waarbij de verkoper mij al verteld dat ik er niet mee kan zwemmen. Ooit 2 Rolexen en een Breitling gekocht voor 30 euro op Boracay. Inmiddels zijn die elders of als studie materiaal geëindigd bij een ex-collega die aan de horloge school in Schoonhoven heeft gestudeerd.

Ik koop liever een echte Seiko. Of een Zelos met Seiko loopwerk.

Ik denk dat je je nog wat meer moet inlezen! :grin:

Een Seiko mod is meestal ook op basis van een echte Seiko. Daar bovenop komen dan nog de onderdelen die je wilt wijzigen dus je bent dan ook meer kwijt dan een standaard Seiko. Logisch toch? Tegenwoordig kan je alle onderdelen los kopen en een horloge ‘bouwen’. Dat gaat voor mij een stapje verder dan modden maar is ook leuk. Best betaalbaar en in beide gevallen heb je iets unieks.

1 like