Seiko mods, wat vinden jullie ervan

Is dat niet überhaupt het streven :grimacing:

2 likes

Uiteraard :+1:

1 like

En anderen afzeiken.
Iemand ergens op wijzen, prima. Maar duizend posts terug gaan en een foto erbij halen om daar vervolgens helemaal op te gaan :-1:t3:
Steek je hand fijn in eigen boezem :wink:

+1

@Beavis kan wel een eigen topic maken…
“Zeik andermans mod af”

Of maak je eigen forum… eens kijken hoeveel volk dat trekt 🫣🤣

Je reactie klinkt best jaloers :+1:t2:

Ik vind zoiets anders ook best leuk gedaan :+1:t2: :point_down:

4 likes

Niet van mij, maar a okay :raised_hands:

7 likes

Ziet er fraai uit, mooi dat blauw.

1 like

Modden zuigt! Maar dan wel lekker :grin:

Zogenaamde builds gaan nog een stapje verder en ik kan me voorstellen dat dat sommigen te ver gaat. Maar ik persoonlijk zie daarin weinig verschil dan met het zoveelste micro brand, dan verzin ik met alle liefde iets naar eigen specificaties/ wensen

En, is dit nu een build of een mod? :wink:

8 likes

Smaken verschillen, ik heb er veel plezier van.

5 likes

= het sleutelwoord

3 likes

lekker klooien

5 likes

Ik vind het helemaal leuk. Vrijwel al mijn Seiko’s zijn oem. En de mod ook. Maar heb net een mooie kast van cincomentes horlogy met bezel gekocht. En daar ga ik een mooi horloge mee maken met een Seiko uurwerk erin. Erg leuk om alles bij elkaar te zoeken en je eigen ontwerp te bouwen. Als daar dan een oem Seiko dial in komt, heb ik daar geen moeite mee. Dat is overigens geen doel an sich. Ik zie wel wat het wordt.

En omdat een plaatje altijd leuk is, hierbij mijn Seiko mod. Vooral ook leuk omdat dit horloge zeker zon 5 jaar oud is en Seiko nu zelf ook met zo’n soort hommage is gekomen.

5 likes

Hey, vind ze cool. Mod jij deze zelf?

1 like

:yawning_face: stalker :wink:

Zit vanaaf op mijn pols. Ik denk dat dat genoeg zegt.
En al dat geklooi en gepruts eraan heeft me alleen maar meer appreciatie voor de lokale horlogemaker bijgebracht.

4 likes

Gewoon doorgaan en het volgende topic verzieken. Goed bezig man! :+1:

1 like

Ik verzin ze zelf en voor 99% verzamel ik de benodigde onderdelen.

Het aanpassen danwel bouwen laat ik graag aan andere over die daar ervaring en de spullen voor hebben.

1 like

100% zelfbedacht en 100% zelfgebouwd :smirk:

4 likes

Niks mis met mods, zeker niet als je het zelf een verbetering vindt.
Zoals mijn Seiko 5 SNZG15, waar ik een Seiko SNKF11 wijzerplaat in heb gezet, omdat de originele bijna geen lumen had.

6 likes

Dit klopt niet. Wat tegenwoordig een Seiko mod genoemd wordt bevat geen enkel onderdeel dat in een Seiko horloge zit

De term Seiko mod is voor dat soort horloges foutief. Er worden geen Seiko’s gemod. Er worden zelf horloges gebouwd, het gros er van met generieke/merkloze onderdelen en een fake Seiko wijzerplaat er in. Het is puur een scam on geld mee te verdienen. Geen hobbyisme of horlogemakers maar fraudeurs en oplichters dus.

3 likes