Seiko mods, wat vinden jullie ervan

Los van de looks, hier is natuurlijk helemaal niets “SKX” aan. Zal ook wel een NH uurwerk inzitten?

OT: modden, prima toch? Zie het vooral als personaliseren van je horloge. Als iemand besluit het op een ander horloge te laten lijken is dat zijn ding. Je moet het alleen niet voordoen als iets anders, bijvoorbeeld als een MM300.

1 like

Een Seiko mod die alleen maar uit Seiko onderdelen bestaat.

Heel persoonlijk, maar ik ben van mening dat Seiko op deze manier de SKX007 had moeten uitbrengen.

Modden vind ik prima als leuke bezigheid. Maar het idee om een ander (duurder) merk met een mod na te willen maken vind ik minder briljant.

Niet alleen Seiko’s worden hier gemod. Ben even zijn naam kwijt, maar er is iemand die een Tudor helemaal gemod heeft haha.

5 likes

Uiteindelijk gaat het ook gewoon om het plezier wat je hebt om onderdelen te zoeken voor je eigen projectje en iets unieks te creëren wat voor jou persoonlijk (op dat moment) het perfecte horloge is.

Ondertussen leer je ook best e.a hoe een horloge in elkaar zit en kan je foutjes maken die geen fortuin kosten.

Dus lekker modden :wink:

2 likes

Begrijp me niet verkeerd, hoor. Ik vind het absoluut geweldig om originele uurwerken uit elkaar te halen en ze vervolgens met zorg weer in elkaar te zetten na een grondige revisie. Echter, na jarenlang bezig te zijn geweest met de verkoop en dagelijkse omgang van prestigieuze merkuurwerken, begint de monotone aard ervan langzaam zijn intrede te doen. Op zulke momenten, zoals nu het geval is, grijp ik met beide handen de kans aan om wat speelsheid in mijn werk te brengen. Het is simpel: als de gelegenheid zich voordoet om wat uurwerkjes op een ‘interessantere’ manier te ‘modden’, ben ik er zeker voor te vinden.

1 like

SKX007

Op leer.

Gewoon omdat het niet boeiend is wat anderen er van vinden :wink:

6 likes

Mooi dat leer, had ik niet verwacht als ik de foto niet had gezien.

1 like

Misschien iets voor ee nieuwe topic. Show your Mods. :grinning_face_with_smiling_eyes:

We hebben er al een topic voor: Show je Seiko mod of build (Deel 2) - 1557 van ElderRuwy
Maar enkel voor Seiko originele onderdelen.

1 like

Dat Topic zit vol met jaloezie en jaloers gedrag.
Ik zou het wel wel fijn vinden als jij een nieuwe topic start :pray:

1 like

Ik denk dat jij daar een van de oorzaken van bent.

:upside_down_face:

Eerst de bestaande vol maken dan.

3 likes

Ik zou ook jaloers zijn. :blush: Het is een gave :pray:

2 likes

Mooie bank hoor! :ok_hand:

Mooie mod ook.

2 likes

Een horloge aanpassen en zelf samenstellen geeft je de artistieke vrijheid om de uiterlijk te verfraaien en uiteindelijk naar eigen smaak te creëren.

5 likes

Voor de volledigheid, er wordt behalve Seiko nog wel meer gemod :wink:

1 like

Elke mod is voor mij ok.
Seiko, Rolex, van mijn part een PP.
Als je er mee doet wat jij persoonlijk gaaf vind is het voor mij ok en een win.

Mijn Seiko mod.

4 likes

Drie antwoorden:

• als je een Seiko functioneel een lichte upgrade geeft, prima. Dat wil zeggen dat je een saffier plaatst, of dat je een 7S uurwerk vervangt door een 4R. Graag wel zonder optisch iets te veranderen.

• als je met Seikos gaat modderen om met Seiko onderdelen een andere look te creëren vind ik het kut en smakeloos, maar niet crimineel.

• als je Seikos gaat zitten verneuken door met aftermarket onderdelen een soort hommages en frankenwatches te maken vind ik het kut, smakeloos en in potentie crimineel.

1 like

Goeie kansmaker voor de misdaad fotowedstrijd

1 like

De helft van alle verkochte vintage Rolexen lijkt soms wel eens gemod te zijn. Als je weet wat daar allemaal aangerommeld wordt met wijzerplaten en banden… Pfffff.

Ik vind dat daar in potentie wat op af te dingen is.

2 likes

Hi, ik vind seiko mods alleen mooi als er ook seiko onderdelen worden gebruikt.
Als ze maar niet te overdreven zijn of te druk vind ik het mooi maar dat is mijn mening.
Kijk als je een orgineel seiko hebt, en je zet er een saffier glas is vind ik ook al een mod maar dan in sommige gevallen wel een verbetering. Maar dat is mijn mening.

1 like