Cool, maar prijzig.
Ik persoonlijk vind het wel tof dat Seiko regelmatig meer naar de grote jongens league lijkt te gaan (hoe vind jij dit @koekoek?)
Leuk maar veel te duur en maar 10 bar Brrr!
Ze moeten wel mee met de grote jongens leage, waar horloges nóg meer sieraad zijn dan tijd instrument. In het lagere segment leest ook vrijwel niemand meer de tijd af, dus denk dat ze daar in Japan wel verwachten over 10 jaar weinig horloges meer onder de, pak ‘m beet, €200,00 te verkopen.
Vanwaar de tag? Seiko doet al jaren mee met de grote jongen met de grote seiko’s. Niks nieuws onder de zon.
Snap alleen niet waarom ze deze niet onder GS uitbrengen. Kwalitatief zit t volgens mij ook op dat niveau. Of moet n GS limited minimaal 10k opleveren ofzo?
Zo’n toolwatch heeft weinig met een GS temaken
Dat is ook maar een raar ding.
De LX lijn doet het niet voor me. Als er een Spring Drive komt, dan wordt het een GS.
Dat is in mijn hoofd geen GS. Die bestaat gewoonweg niet. Zeker niet met een datum die totaal onnodig op vier staat, knoeperts van wijzers en… weet je, laat ook maar.
Ik ben al 30+ jaar een Seiko liefhebber, maar met die stortvloed aan limited editions vind ik dat het merk nu toch steeds vaker de plank flink misslaat. Ja, het is een Spring Drive en dat maakt het een enorm nauwkeurig semi-automaatje en een duurder uurwerk. Maar €5.600,- voor een LX die maar 10bar waterbestendigheid heeft (ofwel, je kunt er mee douchen en dan houdt het op)… Het wordt dan weliswaar niet gepositioneerd als diver, maar het heeft wel de looks ervan, dus men schept verwachtingen. En deze voldoet aan geen van de verwachtingen die ik heb als ik dit klokje zie.
Nee, deze sla ik even over. En nogmaals, ik ben een Seiko fan van het eerste uur en een enorm liefhebber van de LX, maar kom op zeg Seiko!..
Ik dacht altijd dat met 10 bar zwemmen ook prima kon?
Zolang Seiko het bij de <1000 euro modellen nog niet voor elkaar krijgt om ze netjes uitgelijnd te leveren (b.v. zonder scheef datumwiel, of misgedrukte chapter ring) heb ik geen enkele interesse in de duurdere lijn meer. Net iets teveel teleurstellingen gehad.
Je kunt alles van de Swatch Group zeggen, maar ik heb nog nooit zullke problemen gehad met b.v. een Tissot of Certina als met b.v. mijn New Turtle (uiteindelijk opgelost door een HF horlogemaker) en mijn laatste SKX009.
Zeker. Je ziet dat GS nog erg aan het zoeken is met de sportievere horloges en die niet zo geslaagd zijn. Bij de andere modellen kunnen ze inspiratie putten uit het verleden, maar dat kan met de sportswatches niet.
Zwemmen kan, snorkelen op de opperverlaktewateren ook, maar ga er niet 3 meter mee onder water want dan is de kans dat 'ie volloopt redelijk aanwezig. Ik heb het gehad met een duik in het diepe (zwembad, 2,5 meter) met een Seiko 5 (100m) klokje, waarna het uurwerk vol water gelopen was toen in boven kwam. Ik vertrouw die 100m/10 bar dingen niet voor meer dan douchen en een beetje zwemmen. Maar goed, die mening ben ik zeker niet de enige mee.
KWIJL!!! Ik zou deze ook zo graag nog een keer willen scoren.
Maar we dwalen af van het topic. Seiko nieuws, niet Bell & Ross.
Bij die vierkante instrumenten-panelen ben je mij dan weer volledig kwijt. Zo zie je maar weer: Smaakzaak.