Seiko of Feiko Astron Kintaro Hattori

Hallo!

Ik kwam een bijzondere seiko tegen en overweeg een bod. Ik zou graag met jullie van gedachten willen wisselen over de originaliteit van het horloge en ben op zoek naar tips en adviezen om dit zelf te kunnen onderzoeken als ik het horloge in het echt zie.

Het horloge;
Seiko Astron Advertentie

Huidige eigenaar heeft het horloge gebruikt gekocht
Garantiebewijzen zijn niet aanwezig

2 likes

Dit horloge komt met een extra lederen bandje.
Dit hoort opgeborgen te zijn in de horloge doos.

Op deze manier dus:

3 likes

Op het eerste zicht ziet hij er vrij echt uit.
Geen gigantische verschillen als je deze foto vergelijkt met andere online.
Op eBay staat er 1 vanuit Japan die een stuk goedkoper is voor ongeveer dezelfde set up, geen extra’s.
Maar voor de rest is de prijs redelijk.

1 like

Ik zou erg alert zijn afgaande op de advertentie en verkoper. Er zijn vrij eenvoudig goede neppers te verkrijgen. Google maar met het woord fake erbij. Doorvragen over herkomst, serienummer checken en evt vragen om betaalbewijs. De verkoper verkoopt ook chipszakjes. Hoeft misschien niets te zeggen maar ik mijn marktplaatsalarm gaat af.

1 like

Volgens Seiko zijn er 2500 gelimiteerde exemplaren. Op de caseback van de advertentie staat nr. 095/5000.

2 likes

3 likes

Is dat deze serie of the andere serie.

Dankjulliewel!

Het is een gelimiteerde opgave van dit type, dus er zijn wat verschillen met ‘normale’ Astron horloges. Ik kon ook moeilijk vergelijkbare horloges vinden, dus de ebay tip is handig!
Verder zie ik ook de limited edition opgave op de achterzijde dus dat lijkt allemaal goed.

Het lederen bandje ziet er volgens mij anders uit dan wat ik zie op de foto van de eerste reactie, ik zal eens vragen om een extra foto van dat leren bandje.

2 likes

Dat gaat geloof ik over deze versie.

1 like

Wat altijd wel een goede indicator is voor wat betreft de betrouwbaarheid van een verkoper, is hoe lang deze persoon al lid is van het platform waar hij of zij iets aanbiedt. In dit geval is dat 16 jaar. Het horloge ziet er redelijk goed en ook echt uit, maar als het niet compleet is (originele doos, papieren, eventueel extra band, etc.) dan zou ik het voor dat bedrag laten liggen. Er staat een full-set op Chrono24 voor 1500,- en daar kun je vermoedelijk nog wel wat af krijgen. Je hebt dan ook de garantie dat wanneer een horloge defect is of nep, je het geld terugkrijgt.

Marktplaats blijf ik persoonlijk ver van weg in ieder geval. Tenminste, wel voor dit soort bedragen.

Edit: dat volgnummer baart me wel zorgen. Normaal is dat 0000 van 9999 en niet 000 van 9999. Red flag, liggen laten.

4 likes

Bij verzenden mee oppassen. Marktplaatsaccounts kunnen worden gehackt. Zo ben ik ooit bedonderd. Ik ging ook af op 10 jaar actief en 50+ positieve reviews. Ik wacht al twee jaar op het horloge.

1 like

Bedankt voor je reactie. Je bedoeld met het volgnummer de Ltd nummering? 0951/5000?

1 like

Als ik 'm koop ga ik fysiek langs om het horloge te bekijken. Ik vindt opsturen via MP op dit soort items erg tricky.

2 likes

Is het 0951? Dat is wel goed, ik dacht 095 (zonder de 1) te zien namelijk, dat klopt zeker niet.

Verstandig.

Volgens mij heb je gelijk. Uit de advertentie gaat het om de 100th anniversary editie. Oplage van 5000 stuks. Weinig informatie over te vinden maar kom nu wel meer advertenties tegen. De waarde is in ieder geval niet bijzonder hoog van dit type, vergeleken met andere astrons

1 like

Logische stap,

Mijn regel is tot 100 euro ben ik bereid om te gokken via Marktplaats of 2dehands
Hoger dan dat dan kom ik het oppikken.

Wordt ik belazerd voor 0 tot 100 euro dan is dat een les voor mij.

Is 1 keer gebeurt

3 likes

Yep!

1 like

Ah, dit ziet er legit uit. Ook de gebruikte typografie op de achterkant lijkt te kloppen.

1 like

Is origineel.

Hier een vergelijkbaar exemplaar, met bp: