Seiko of Glycine

Leuk, een cadeautje mee helpen uitzoeken voor mijn oudste stiefzoon…

De keuze is reuze, maar gaat richting de onderste twee keuzes:

Seiko SLA589, 43mm, staal, solar
Seiko

Glycine Combat Sub 42mm, automaat, staal

Iemand een mening hierover welke te kiezen? (of alternatieven in dezelfde stijl/prijsklasse) Prijs ligt zo rond de 500 voor beiden. Automaat, solar, quartz mag allemaal. Diameter 22-44mm (t’is nogal een stevige kerel)

5 likes

Glycine de seiko lijkt me te bulky op de 1 of andere manier.

1 like

Inderdaad. Volgens mij komt het door de lugs.

1 like

De Glycine is echt een topper. Ik zou daarvoor kiezen.

Glycine wint het voor mij. Wel 50mm ltl, dat doet seiko over het algemeen beter. Heeft de seiko safier?

Mocht ik het toch bij seiko gaan zoeken in die prijsklasse dan zou ik toch gewoon een zwarte turtle kiezen.

1 like

Glycine zonder twijfel.

Deze uitvoering is een van de leukste uit de combat serie dus zeker de Glycine.

Glycine, de Seiko oogt inderdaad te bulky door de lug vorm maar ik vind dat bij de Glycine alles meer in proportie is qua kast, bezel, wijzerplaat, wijzers.

Hier nog een stem voor de Glycine, heb hem zelf ook in een andere kleur :+1:

1 like

Ik zou normaal gesproken op Seiko stemmen maar vind solar meh. En 500 euro voor zon solar zonder o.a. SEL. Nee bedankt. Een andere Seiko dus :sunglasses:

1 like

Zonder te kijken; Glycine.

1 like

Combat sub, draagt veel comfortabeler en zit mooi plat op de pols. Daarentegen een jongeling met een automaat? … de kans dat het na een paar maanden in de la belandt is niet gering :grin:

Dat denk ik dus juist niet. Zeker niet als het gewoon (zoals bij alle normale mensen :wink:) z’n dagelijks horloge wordt. Dan komt ie niet stil te staan en hoef je 'm dus niet steeds opnieuw gelijk te zetten en de datum weer goed zetten. Maar goed, tussen deze twee zou ik dus ook voor de Glycine gaan. Mechanisch is toch net wat leuker, voor de (misschien?) aspirant-horlogeliefhebber. Sowieso goed om voor een duiker te gaan (geldt voor beide, natuurlijk). Robuust, goed waterdicht en gewoon lekker stoer. :+1:

2 likes

Seiko. Dan heb je een echte duiker en geen duiker wannabe, zoals de Glycine. Liever een versie met automaat, maar dat is mijn voorkeur.

1 like

Dat ding is 20ATM, is goed afleesbaar, heeft lume, of gaat die stiefzoon er echt mee duiken?

Bij een echte duiker horen de wijzers goed van elkaar te onderscheiden zijn. Dat is hier alleen bij de Seiko.

Als ik een duiker wil, dan wil ik ook een echte duiker. Dus, ISO-gecertificeerd, ongeacht of ik ermee ga duiken of niet. Niet iets wat er op lijkt, zoals de huidige Seiko 5 horloges die op de SKX is gebaseerd. Maar goed, dat is mijn mening.

Ik ga ook niet met een Volvo rondrijden waarop het logo is vervangen door het Ferrari-logo. Ja, dat rijdt zeker rond hier in den lage landen :joy:

Hebk! :nerd_face::point_up: 007 op een zwarte zulu, hoe ‘diver’ wil je het hebben? :grin: Ja, die combat sub is niet ISO huppeldepup maar is naar ik dacht wel geleverd aan militairen eh mariniers, frogmannen …

1 like

Dat zal dan (o.a.) wel met de wijzers te maken hebben.

Eigenlijk raar, want in situaties van slecht zicht, desoriëntatie of paniek (onder water) moet je nog steeds de wijzers goed kunnen onderscheiden.

Maar goed, nu zullen zij niet met dit horloge (alleen) gaan duiken. Daar hebben zij nu natuurlijk duikcomputers voor.

1 like

Ja, daar heb je een punt maar voor dagelijks gebruik heel goed afleesbaar.

Is dit wat bij @SuperC?

Automaat, groot, bruut, niet te zwaar want titanium

1 like