Iemand een mening hierover welke te kiezen? (of alternatieven in dezelfde stijl/prijsklasse) Prijs ligt zo rond de 500 voor beiden. Automaat, solar, quartz mag allemaal. Diameter 22-44mm (t’is nogal een stevige kerel)
Glycine, de Seiko oogt inderdaad te bulky door de lug vorm maar ik vind dat bij de Glycine alles meer in proportie is qua kast, bezel, wijzerplaat, wijzers.
Combat sub, draagt veel comfortabeler en zit mooi plat op de pols. Daarentegen een jongeling met een automaat? … de kans dat het na een paar maanden in de la belandt is niet gering
Dat denk ik dus juist niet. Zeker niet als het gewoon (zoals bij alle normale mensen ) z’n dagelijks horloge wordt. Dan komt ie niet stil te staan en hoef je 'm dus niet steeds opnieuw gelijk te zetten en de datum weer goed zetten. Maar goed, tussen deze twee zou ik dus ook voor de Glycine gaan. Mechanisch is toch net wat leuker, voor de (misschien?) aspirant-horlogeliefhebber. Sowieso goed om voor een duiker te gaan (geldt voor beide, natuurlijk). Robuust, goed waterdicht en gewoon lekker stoer.
Bij een echte duiker horen de wijzers goed van elkaar te onderscheiden zijn. Dat is hier alleen bij de Seiko.
Als ik een duiker wil, dan wil ik ook een echte duiker. Dus, ISO-gecertificeerd, ongeacht of ik ermee ga duiken of niet. Niet iets wat er op lijkt, zoals de huidige Seiko 5 horloges die op de SKX is gebaseerd. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik ga ook niet met een Volvo rondrijden waarop het logo is vervangen door het Ferrari-logo. Ja, dat rijdt zeker rond hier in den lage landen
Hebk! 007 op een zwarte zulu, hoe ‘diver’ wil je het hebben? Ja, die combat sub is niet ISO huppeldepup maar is naar ik dacht wel geleverd aan militairen eh mariniers, frogmannen …