Seiko of Glycine

Er zijn natuurlijk ook combat subs met een rondje in de uurwijzers.

3 likes

Nog maar een extra stem voor Glycine hier. :raised_hand:t2:

1 like

Ah! :+1: en er is nog de zwart-oranje versie met deze wijzers die ik heel tof vind. Maar in dit geval, als ik die stiefzoon was, de combat sub, hands down! :+1:

3 likes

Neehoor, hij werkt wel 24/7 in de havens, dus het moet wel solide zijn.

1 like

Zou in dit geval ook voor de Glycine gaan. Draagt super als every-day doordat ie zo plat is en nog best wel goed “aan te kleden” met een wat netter bandje. Bijna GADA.

De Seiko heeft toevallig wel saffier, das wel weer mooi.

2 likes

Dat is de “prancing moose”, een ironische verwijzing naar het Ferrari-logo. Niet pretentieus bedoeld dus. Dat het ding er meer uitziet als een geroteerd kadaver laten we maar even buiten beschouwing.

oakpark009lo

11 likes

Glycine!!! Beide merken met een mooie geschiedenis maar een Seiko is zó 13 in een dozijn.

1 like

OK :+1: dit is al wat meer info, dan begrijp ik die Seiko Solar wel. Maar een combat sub moet dat toch ook kunnen hebben of bekogelen ze elkaar daar met brokken basalt? :grin:

Zelfs al gaat ie dat doen dan heeft ie een duikcomputer om de arm. Gros van de dragers van een “duikhorloge” dragen ze ondat ze ze gewoon leuk en stoer vinden.

Dat is een dongle tegenwoordig dacht ik. Maar om de pols zie je ook nog wel.

:joy: Ok, you go me here. Blijkbaar niet goed opgelet tijdens het autorijden. Ik moet ook mijn ogen op de weg houden en niet naar de details kunnen :wink:

1 like

Seiko. Ik zou gek worden van die Glycine met die drukke wijzerplaat :confounded:
Plus een lelijke kroon, lelijk logo, lelijke naam.

De Seiko oogt volwasser, robuuster. En is een Seiko.

Ho, wacht :

3 likes

Nee, hij zit wel in de steenkool en andere bulkwaar (ruwe olie) als waterklerk. Hij zorgt dus op de schepen voor juiste afhandeling van laad en lospapieren, verzorgen van doktoren, tandarts, bemanningswisselingen/taxi’s en zelfs NL simkaarten. Maar in principe schoon werk.

1 like

Beide zijn goed voor dit geld ,
Ik heb nog een glycine en eerder de oranje zwart versie gehad,draagt zeer comfortabel en verveelt niet gauw,
Daarnaast is glycine net weer even wat anders

3 likes

Dit was mijn eerste automaat, we zijn nu jaren verder en ik heb ondertussen 10tallen horloges gehad en geflippert maar deze is er nog steeds, de Glycine dus…

2 likes

‘Geroteerd kadaver’:joy::joy:

1 like

Glycine :100:

Nog maar even wat plaatjes voor de sfeer.

2 likes

Glycine is platter.

Ik heb nog geen man ontmoet die groot genoeg is om een duiker te dragen die groter is dan 41mm.

Dat gezegd hebbende: Staat nog een leuke Halios te koop. :slight_smile:

Geen hond die ooit, ook als hij duikt, onder de 20m komt. En degene die het wel doet heeft een Suunto. Gewoon lekker kopen wat je mooi vind, dus.

En eerlijk gezegd, die Glycine is perfect bruikbaar voor duiken. Als jij in het donker het verschil tussen die twee wijzers niet ziet heb je sowieso niks onder water te zoeken.

Er is niks wannabe aan Glycine duikertjes. Ze zijn goed waterdicht, mooi plat en altijd Sellita of ETA aangedreven, dus ze lopen mooi. Bouwkwaliteit is prima van die dingen.

Enige punt is de lume. Die is beter van een Seiko. Maar dat geldt voor 99% van alle duikhorloges. :slight_smile:

Hee, had er al iemand “budget oprekken” geroepen?

Die is 41mm in titanium.

Die ook.

En als het budget naar beneden moet:

Orient Kamasu.

2 likes