Seiko of Glycine

Ja, eigenlijk moet je dat gewoon doen en dan…

…bij huisleverancier Q-Watches!

Of heel goed het blauwe gedeelte in de gaten houden en dan kun je misschien nog binnen of rond je budget een gebruikte vinden.

2 likes

Als je dan toch budget oprekt, ga dan voor een Sub39 GMT. :slight_smile:

2 likes

Wat is dit nou voor een non-sense-opmerking?! Je zeg toch ook niet, dat een vliegtuigpiloot echt geen kunstmatige horizon nodig heeft, want er zit toch een raampje waardoor hij de horizon kan zien.

Met dien verstande dat een Suunto de kunstmatige horizon is en een duikhorloge zo’n smoezelig raampje in zo’n open cockpit waar je geen reet meer door ziet. :blush:

1 like

Hij werd al genoemd
De Squale sub 39 GMT blue

2 likes

De Combat Sub is echt een topper voor dat geld . Heb deze zelf met veel plezier gedragen .
Valt perfect om je pols en is lekker plat.

1 like

Zeker de Glycine. Mooie geschiedenis en goed uurwerk!

Ik wou zeggen glycine, maar na alle reacties van de hfers die zeggen glycine, zeg ik glycine.

1 like

Zeker Glycine. Zonder twijfel. Wat een tophorloge is die versie van de combat sub.

Glycine natuurlijk. Seiko is voor tieners

1 like

Seiko dus/dan want:

-Saffier
-en quartz is meer solide dan een automatisch caliber.

Die Glycine zal ook wel saffier hebben denk ik :thinking: dan blijft alleen quartz argument staan. Seiko dus :grin:

Die cijfertjes op de dial van de Glycine vind ik mwoah, de rechte lugs daarentegen :heart_eyes:, veel mooier dan bij die Seiko.
Maar nog steeds: Seiko

Mwoah. Ik ben 2,07 meter en ongeveer 100 kg, polsomtrek 18,5 cm. Mijn 42 mm grote 5KX heeft mij tot nu toe niet ongewenst gereduceerd in termen van fysieke présence.

Dus ofwel je leeft in een dwergenbubbel, ofwel je hebt een merkwaardige fixatie op kleine horloges. Van het eerste heb ik geen idee, van het tweede heb ik inmiddels wel wat aanwijzingen gevonden :slightly_smiling_face:

1 like

Zullen we het er gewoon op houden dat het een kwestie is van persoonlijke voorkeur? Ik ben net zo lang als jij maar nog een stuk zwaarder, en mijn polsen zijn bijna 20 cm in doorsnee. Ik beschouw 40mm als mijn ondergrens, uitzonderingen daargelaten. Daarmee wil ik niet zeggen dat iemand (zelfs iemand van mijn eigen formaat) die een andere voorkeur heeft het verkeerd heeft. Het is 100% persoonlijk en 90% subjectief (ik geloof niet dat er veel mensen zijn die echt graag dagelijks zo’n Diesel-putdeksel omgespen, of dat zouden moeten doen, maar voor degenen die dat wel tof vinden: laat je door mij en mijn bekrompen mening niet tegenhouden).

1 like

Ik had er “moeten” bij moeten zeggen. Geen man ontmoet die groot genoeg is om een duiker te moeten dragen die groter is dan 41mm.

De 5KX en een hele zwik turtle / Uemura kasten zijn allemaal nog prima, ook al zijn ze 42 a 43mm, maar het punt is veeleer dat er te veel mannen zijn die een horloge van 44-46mm associëren met mannelijkheid of zo.

Ik heb dezelfde polsmaat, al ben ik 20cm korter. Grappig genoeg is een goede vriend van me ook 2.07 lang. Dus nee, die dwergenbubbel is er niet.

Je bent genereus.

1 like

Seiko. Glycine is toch een Invicta plus

Eens. Sowieso best dom om je mannelijkheid, voor zover dat überhaupt een nuttig gedachtenconcept is, aan je horloge te ontlenen.

:sweat_smile: Gelukkig. Ik schreef het in een milde vlaag van baldadigheid op en bedacht daarna pas dat het eigenlijk gewoon een lullig woord is.

:+1:t2:

2 likes

Misschien nog een naijl-effect van de oversized horloge-rage van een jaar of wat geleden? Sowieso lijkt het me raar om je mannelijkheid te moeten ontlenen aan iets anders dan je mannelijkheid.

2 likes

Mijn persoonlijke voorkeur zou naar de Glycine gaan :smiley:

1 like

Wou ik ook zeggen, maar na je reactie zeg ik ook glycine.

2 likes

Erg creatieve interpretatie. Leuk! Maar nee, dat was niet wat ik initieel bedoelde. Uiteraard begrijp je dat ook.

1 like