Seiko of Glycine

Ben ik de enige die aan een Vostok Amfibia denkt als ik de Glycine zie? En die aan schoonmaakmiddel denkt bij de naam Glycine?
Los daarvan vind ik de Seiko veel leuker. Kast is bewerkelijker, de wijzerplaat vind ik veel mooier (smaak) en veel rustiger (feit). De rode details op de Seiko zijn een leuk, eeh, detail.
Die 24 uurs indicaties op de Glycine zijn leuk voor m’n dochter van 8 maar voor grote mensen is het toch nutteloos? Laatste punt van kritiek, een bezel zonder minutenverdeling vind ik ook een minpunt.
Belangrijk is hoe het horloge draagt natuurlijk, maar qua looks, van deze twee > Seiko.

1 like

Ja. En nee. Ik moet altijd aan glycerine denken bij de naam.

In deze regio is het inderdaad nutteloos, maar boven de poolcirkel is het wel degelijk van nut.

1 like

Dat is iets dat uit specificaties voor mil-spec field watches komt. Specification MIL-PRF-46374G als ik mij niet vergis maar dat zal vast niet de eerste zijn.

Daarmee kan er in het veld makkelijker in 24uurs notatie gecommuniceerd worden terwijl iedereen analoge horloges draagt.

Glycine heeft nogal een beetje een geschiedenis als het op horloges aankomt die in een militaire omgeving zijn gebruikt en hun Combat sub is daar een soort van hat tip naar. Beetje diver/field combi zeg maar.

Zullen we daar in deze hobby niet over beginnen met al onze veel te dure polssierraden? :shushing_face::grin:

2 likes

Hoe dan? De urenwijzer wijst beide tijden aan; stel ff dat je echt geen benul hebt, hoe weet je dan wanneer wat is? Als ie onderscheid zou aanwijzen tussen “AM” en “PM” zou ik het nog snappen :man_shrugging:

Dat klinkt aannemelijker.

Touché

1 like

Ik hoop dat de ontknoping niet al te lang meer op zich laat wachten.

Zal wel een citizen worden :face_with_hand_over_mouth:

Ik snap niet helemaal het probleem: Of je nu een 12-uurshorloge 3 uur PM aangeeft, of een 24-uurshorloge 15:00 uur aanwijst; In beide gevallen is het dan toch duidelijk dat het 3 uur 's middags is, ongeacht of de zon schijnt ('s zomers) of niet ('s winters) op het noordelijk halfrond?! Of snap ik jouw vraag nu niet?

Wordt aan gewerkt…

1 like

Zeker. Maar, stel, ik kom na 4 dagen coma bij in een periode waarin de zon ff functie elders heeft. Wat heb ik er dan aan als er -noem maar wat- 2 en 14 worden aangewezen? Dan weet ik toch nog niet of het nou middag of nacht is?
Je moet dat onderscheid zelf bijhouden, er is immers geen 24-uurs indicatie. Dan kan ik ook zelf nog wel bedenken of het nou 0200 of 1400 is?

Of misschien snap ik het gewoon niet :grimacing:

1 like

Ik snap de verwarring nu. Ik spreek over een echt 24-uurshorloge, zoals mijn Akerfalk - First Season hieronder:

Zo’n type horloge met een 24-uurswijzerplaat met 24 indices heeft Glycine nml ook. Dus, ik had het niet over de Glycine dat hierboven eerder in het topic werd gepost.

1 like

Hah, gelukkig maar. Scheelt mij weer een slapeloze nacht gevuld met vraagtekens en twijfels :wink:

1 like

Je kan natuurlijk ook even doorsparen voor een Rolex Submariner.

4 likes

Eens. Behalve de kroon…

1 like

Zeker, voor minstens 20x zoveel geld en een paar jaar wachten tot je dankbaar mag zijn dat je je Rolex kan ophalen, is dat wel een optie…

1 like

Daar is ie dan, de lang verwachte HF upgrade😂

2 likes

Pas 73 berichten in de conversatie, Waar bleef je nou?:grin:

3 likes

Ach die paar euro, gewoon de auto verkopen. Dat is toch een afschrijf kanon. Zo’n Rolex houd z’n waarde tenminste een beetje.

Of de overwaarde uit je huis opnemen nu het nog kan want als je het nieuws hoort en leest wordt het 1 groot armageddon met rente, inflatie en weet ik al niet meer.:roll_eyes::wink:

1 like

Haha, de rente is al weer redelijk hoog de laatste tijd ( +/- 4% tov 1,2 vorig jaar ) Huizenprijzen zijn afgelopen periode met 9% gedaald. Als je nu je overwaarde uit je stenen trekt met de huidige rente, zet je je huis onder water. Dat is zelf een Rolex niet waard haha. Misschien toch maar die glycine :stuck_out_tongue:

Ik weet het, was een beetje sarcastisch bedoeld, ik ken verhalen van overwaarde gebruiken om een bepaald horloge te kopen…:grimacing:

1 like