Seiko Only Deel III

Thanks.
Ja staat het horloge perfect :+1:

Wat oudere modellen.
image
image

9 likes

19 likes

20 likes

17 likes

Frankenseiko!

17 likes

Even uit de kist voor foto…

10 likes

Tsja… als het bloed niet kruipt waar het gaan kan… kom je vanzelf in de verleiding om sneller dan verwacht geld uit te geven om de Prospex lijn toe te voegen… :roll_eyes:

Een crosspost, maar toch. Moet niet gekker worden zo direct in het nieuwe jaar. Ik lijk wel een Seiko adept te zijn geworden. :smiley:

Grand Seiko SBGR305, Seiko Astron SSH019J1, Seiko Prospex SBP105J1 en de Seiko Presage SSA377J1.

22 likes

Mooie verzameling Jaco :+1:

1 like

Wie kan mij vertellen welke astron dit is ?

4 likes

SSE053 zo te zien

2 likes

Ha, je was me net voor. Ik denk het ook.
Deze kleurstelling had ik nog niet gezien.

1 like

Dank jullie voor de snelle antwoorden.

knap dat dat zo snel gaat…:grinning:

1 like

8 likes

Ben geen fan van de Oyster op een SKX, maar de setting van de foto’s is wel leuk gekozen.

1 like

Japans krantje doet wonderen :jp:
Je kan ook het menu nemen van de afhaalchinees, dat zien de meeste toch niet als je het op zn kop legt :shushing_face:

2 likes

Erg blij met deze nieuwe aanwinst; een Seiko A159 - 2019 G die vorig jaar is opgeknapt door @Brodie

Vintage digitale horloges krijgen naar mijn mening te weinig aandacht van horlogeliefhebbers. Het zijn vaak toffe horloges met een uniek design uit een interessante periode in de horlogegeschiedenis.

Zo was het A159 uurwerk in deze Seiko eind jaren '70 Seiko’s eerste digitale chronograaf module met alarm functie. Voor die moderne features moest je destijds diep in de buidel tasten. Waar de mechanische Speedtimer en Bullhead chronografen voor resp. ¥19.000 en ¥25.000 in de catalogus stonden, moest voor deze digitale chronograaf maar liefst ¥43.000 afgerekend worden. Digitaal of mechanisch was overigens ook de enige keuze als je een chronograaf wilde, de eerste analoge quartz chronograaf werd namelijk pas in 1983 geïntroduceerd.

Dat het destijds een ‘premium’ horloge was voel je nu -42 jaar later- nog steeds aan de solide bouwkwaliteit en de stalen kast en band.

Op enkele partities in de seconden-sectie van het display na werkt alles nog. Zelfs het lampje :smile:

16 likes

Het is erg fijn dat een horloge goed terechtkomt.
Bij jou is dat zeker zo. Geniet ervan!

1 like


Krijgt nog regelmatig draagtijd.

11 likes

Weten jullie van deze het model nummer ?

Het is een sportura chronograph.

3 likes