Seiko Only Deel III

Vandaag mijn SKX teruggekregen van Seiko ivm reparatie van het uurwerk.

Merk ik dat op het brede gepolijste deel naast de kroon opeens een paar krasjes zitten. Enorm balen, aangezien het horloge gloednieuw en ongedragen is. Ik dacht dat men wel wat beter omging met horloges bij Seiko, maar ik denk dat ik weer een illusie armer ben. Of ik heb gewoon pure pech :sob: Ik weet het: Het eerste krasje doet het meest pijn, maar toch!

Ik kan mij voorstellen dat die kast moeilijk mooi (lees: krasvrij) te houden is. Ook al rouleer je het horloge vaak met andere uit je collectie. Daarom mijn vraag aan jullie SKX-bezitters:

Hoe zien de brede gepolijste vlakken op jullie SKX’en na langdurig dragen eruit?

1 like

Leuke 20 jaar Brightz modellen.

SAGA295 & SAGZ107

Japanse naar Nederlandse vertaling van Seiko website

BRIGHTS 20-jarig jubileum beperkt model
Brights voor zakenmensen met een gevoel van essentie.
De basisfuncties van het horloge, “Makkelijk te zien” en “Makkelijk te dragen”, zijn dezelfde filosofie sinds de geboorte van het merk.

Ter herdenking van het 20-jarig jubileum van het merk verschijnt een limited edition-model dat bijdraagt ​​aan het ontwerp van het eerste chronograaf eerste model van Brights.
De uitstekende basisfuncties en het
stijlvolle ontwerp dat de scène niet kiest, zullen drukke zakenmensen ondersteunen.

kenmerken
Speciaal ontwerp alleen voor het 20-jarig jubileummodel
De kroon, secondewijzer en stopwatch-secondewijzer zijn herdrukt met het Brights “B” -logo. Klassieke Arabische cijfers , die al lang in kleuren worden gebruikt voor sommige indexen, worden uitgedrukt in scherpe driedimensionale indexen.

Bovendien, in een rustig ontwerp dat doet denken aan het ontwerp van het oorspronkelijke model, is het afgewerkt in een model dat geschikt is voor de 20e verjaardag van de geboorte van het merk met een stevige indruk door rode kleur te gebruiken voor één punt , zoals de punt van de tweede hand en de weergave van het ontvangststation direct onder.

Helaas geen automaten…

5 likes

13 likes

Net binnen, leuk model.

6 likes

13 likes

Was leuk thuiskomen zo zeker :+1:t2: @Seaman

1 like

Prachtige kleur…:grinning:

Zekers :rofl:

1 like


Weer is een sun in de verzameling.

8 likes

Zojuist mijn eerste ‘echte’ reparatie zelf uitgevoerd met hulp van @HanDavinci die mij vertelde hoe het moest :sunglasses::+1:t3:.

Had een eerste generatie monster gekocht waar een verkeerde kroon op zat. @Voordeligbijdetijd kon er 1 bestellen en kon mij binnen een aantal dagen al een nieuwe versturen met stem etc. Ook hij gaf een aantal waardevolle tips. :pray:t3:

Hieronder het resultaat:

PS: De kroon + stem die ik over heb gaat weggegeven worden in het grote gratis topic voor degene die interesse heeft. :metal:t3:

17 likes

Top, dit soort dingetjes zijn niet super moeilijk en erg leuk om zelf te doen altijd :ok_hand:

1 like

Ja, het openkrijgen van de caseback met een stress bal was lastiger dan het vervangen van de kroon. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dan heb je geluk dat je hem uberhaupt open kreeg. Vaak zitten die deksels toch stevig vast en zijn deze duiker deksels lastig voor een bal.

1 like

3 likes

Loopt uit de “klauwen” :sweat_smile:

20 likes

19 likes

Echt niet…:grinning:

1 like

Nieuwe bracelet voor de silver surfer turtle van uncle seiko
De z199 prachtig hoe de endlinks er een geheel van maken alsof de kast doorloopt.

9 likes

Weer? Hoe hou je ze in “conditie”?

1 like

Middagwissel, naast de NA voor dochter. Eenvoudig quartz horloge met haar eigen foto van lievelings pony op de wijzerplaat.

Als iemand nog suggesties heeft voor 18mm bandjes met kindermaten. Heb nu maar een oud nomos bandje opgeofferd en extra gaatjes geprikt.

1 like