Seiko Only Deel III

Ja weer heb de yeti ook is gehad.
In conditie bedoel je de capacitor denk ik,
Ik laad de kinetic met een philips imagio

3 likes

Doe ik ook met de kinetic’s, werkt prima en als bonus gezellige lampjes :+1:t2:

2 likes

Is dit de originele z199? Of de UncleSeiko-versie?

Voor wie ‘t wil weten, hier wat foto’s van de originele Seiko MM300 band (met dank aan Monsterwatches) op m’n Sumo, met daarnaast die van Dagaz. Belangrijkste verschil zo uit de losse pols: Dagaz is mat, de echte heeft meer glans. Ik vond die Dagaz - die had ik eerst - echt meer dan prima, maar zo naast elkaar wint de originele natuurlijk glansrijk (pun intended).

8 likes

16 likes

Niet om de pols deze keer

8 likes

Van uncle seiko.

1 like

10 likes

Mijn eerste kennismaking met UncleSeiko gisteren liep uit op een teleurstelling:

Nadat ik de Beads of Rice op mijn SKX had gezet en de horloge om deed en weer af gebeurde er het volgende:

image

Blijkbaar wordt de veiligheidssluiting van de vouwsluiting met een dun buisje op z’n plek gehouden waarbij de uiteinden met een soort dopje is afgesloten. Één dopje viel er praktisch spontaan uit. Ik heb dan toch liever een pushpin op deze plek zoals Seiko dat doet.

Het is natuurlijk gewoon pech. De band is gewoon prachtig en staat de SKX009K erg mooi.

1 like

:ok_hand:

De geschiedenis van de Seiko Alpinist samengevat in een prachtige video.https://youtu.be/L15VtfkYHQo

Dat is balen…:pensive:

1 like

Dat is heel vervelend. Is het zelf te fixen (met dotje loctite of iets dergelijks). Of kan je het vervangen door een pushpin?

1 like

Leer staat er ook mooi op, misschien wel mooier.

12 likes

Het is en gloednieuwe band. Dus, ik ga ervan uit, dat ik nog iets met Uncleseiko kan regelen.

EDIT: Ik heb het inderdaad met één pushpin geprobeerd, maar tevergeefs: Waarschijnlijk heb ik niet de juiste variant thuis liggen hiervoor.

1 like

Daarom heet het ook een stress bal :man_facepalming:
Neem de volgende keer een easy bal :+1:

11 likes

Dat lijkt me dan een gevalletje garantie.

1 like

Klopt! Daarnaast doen Amerikaanse bedrijven daar niet zo moeilijk mee, is mijn ervaring.

5 likes

12 likes