Seiko Only Deel III

10 likes

Gewoon een nieuwe doos erbij kopen! Ha ha

1 like

Heb nog een doosje van zes, ook vol :grimacing: :sweat_smile:

1 like

17 likes

6 likes

11 likes

Hoeveel MM200 modellen heb je inmiddels?

Twee , vindt het een mooie reeks de mm 200.
De padi en de groene.
Nu nog de blauwe haha

Dan heb je een mooi trio.
Morgenavond hoop ik eerste te hebben.
Vraagje ter voorbereiding. Deze hebben ook het pin collar systeem?

Klopt ! Ze hebben het pin collar systeem

Zeker mooi!

Hier de groene en de blauwe. Groene staat te koop met een dubbel gevoel. Ze lijken helaas echt te veel op elkaar om alle 2 te houden.

8 likes

Thanks, kan ik mij geestelijk op voorbereiden :grimacing:

1 like

Mooi ! :ok_hand:

1 like

Groene is ook mooi. Helaas niet om de pols gehad.

MM300 wijzers maken het toch wel af m.i. Denk dat er ook een setje op de 083 komt

8 likes

Ik vind de wijzers van de linkse mooier
:slightly_smiling_face:

1 like

Doe mij ook maar de originele wijzers.

12 likes

Ik houd de nauwkeurigheid van mijn Seiko SBDX017 bij in de app Watch Tracker. Dat doe ik al sinds ik hem anderhalf jaar geleden begon te dragen. Normaal gesproken loopt ie 2 a 3 seconden per dag te snel.

Met de kerst heb ik met het horloge gevlogen. Omdat we bij aankomst in een andere tijdzone zaten, heb ik de tijd aangepast. Een dag later zie ik dat het horloge maarliefst 5 minuten voorloopt. Ik denk dat het horloge ergens in het vliegtuig of bij de douane is gemagnetiseerd, maar het kan ook best dat ik de tijd niet goed heb gezet.

Hoe dan ook, sindsdien heb ik wat vaker op Watch Tracker gechecked of het horloge voorloopt en wat blijkt: hij loopt nu ruim 5 seconden per dag te snel. Voor de vliegvakantie waren dat er dus maar 2 a 3 seconden.

Op zich loopt het horloge binnen de marges voor een mechanisch horloge, maar toch vind ik het jammer dat de afwijking nu zoveel groter is geworden. Opsturen naar het Seiko service center is een optie, maar zullen ze hier iets aan doen, aangezien de afwijking niet heel groot is? Of zou een plaatselijke Seiko dealer hier ook raad mee weten?

Grote kans dat je hem 5 minuten te ver vooruit gezet hebt. Is mij ook meerdere keren overkomen.

Je zou een kunnen proberen om hem wat langer te testen, je meet hem nu iedere 8-12 uur. Leg hem bijvoorbeeld is 3 dagen met de wijzerplaat naar beneden weg als je hem niet draagt, 3 dagen kroon omhoog, 3 dagen kroon omlaag etc. Na iedere 3 dagen de afwijking registreren en kijk als je all posities gehad hebt nog eens naar de nauwkeurigheid.

1 like

Ik hou niet zo van horloges modden maar ik vind de MM300 wijzers wel stijlvoller eigenlijk.

1 like