Seiko Only Deel III

Dankjewel. Blijft inderdaad een gaaf horloge! Wordt deze inderdaad ‘hoger’ ingeschaald dan de MM200? Zat me dit laatst af te vragen, op basis van retailprijs wint de MM200 denk ik…

Het is had destijds een retail prijs van 1800 euro.
Ook het quartz uurwerk is van zeer hoge kwaliteit, veel robuuster dan een automaat , daarbij is hij 300m waterdicht en een saturation duiker, kijk maar eens op google.

1 like

Dat wist ik niet van die 1800 euro :slightly_smiling_face:.
Ze gaan nu voor rond de 900 dollar toch? Het befaamde uurwerk ken ik natuurlijk wel👍.

:heart_eyes: Ik wordt er hebberig van, maar ik ga waarschijnlijk toch voor SARX033.

1 like

Dank je! Deze 6217-8001 is uit juni 1966.

Ja dat klopt maar over een tijdje zal de mm200 ook wel goedkoper worden.
De tuna is echt een beter horloge, de mm200 is echter meer in mijn ogen een dress duiker prachtig om te zien, de tuna speelt in een andere liga is veel meer een toolwatch.

1 like

1800 euro destijds? Die waren er toen nog niet :wink: In de Japanse catalogus van 1980 staat hij voor 60.000 yen. (omgerekend 500 euro ongeveer). Omgerekend voor inflatie is 60.000 yen in 1980 86.600 yen in 2020. Dus ongeveer 725 euro.

1 like

Ik heb hem nog zien staan in de Nederlandse folder van een jaar of 4 geleden, daar stond hij toen in voor 1800 euro, wel met de stalen band, moet nog eens kijken of ik zo’n folder nog ergens kan krijgen.

2 likes

In 1980 waren alle horloges goedkoper.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh ik zie dat ik op de verkeerde reactie reageerde. Ik dacht dat het ging om de vintage tuna. :sweat_smile: Ik denk dat een moderne tuna op staal qua listprijs wel ongeveer zo iets zal zijn. :+1:

2 likes

Deze: zit origineel ook aan deze modellen.

Is in tegenstelling tot die MM300 strap , zijdezacht.:slight_smile:

Alleen een stuk minder ‘dramatisch’ he?:crazy_face:

3 likes

Op termijn wil ik nog wel een Seiko worldtimer met linnen dial. PB me maar als je ooit wil flipperen :wink:

1 like

Misschien als ik een andere 6117-8000 world timer gevonden heb. :sweat_smile: Maar dat wil nog niet lukken helaas. :upside_down_face:

1 like

vind dit wel een mooie foto van gister :see_no_evil:

9 likes

9 likes

Dat ziet er prima uit! Ik zie dat hij rond de 65 euro kost, valt wel mee dus🙂. Waar heb jij hem vandaan?

1 like

13 likes

Geen haast, ik zie je berichtje t.z.t. graag verschijnen :slight_smile:

10 likes

11 likes