Seiko Only Deel III

Die mogen wel hier, toch?

6528019A-E462-4841-996F-E03B40CCF927_zpsouxfuvxa

9 likes

Nieuwste JDM Seiko 5 JOJO Limited Editions:


SBGA029 (1000 stuks)


SBGA030 (1000 stuks)


SBSA031 (1000 stuks)


SBSA033 (1000 stuks)


SBSA034 (1000 stuks)


SBSA036 (1000 stuks)


SBSA037 (1000 stuks)


SBSA038 (1000 stuks)

“Sense Style” uit de nieuwe Seiko 5 serie.
Uitgifteprijs: 47,000 yen

6 likes

Nou, kijk maar uit. Nu krijg je de forum politie achter je aan :wink:

1 like

Gelukkig gelimiteerd. Blegh.

2 likes

Seiko Nederland heeft er geen enkele moeite mee (rare situatie) maar vanuit een ander land krijg ik waarschuwingen. Terecht, want het zijn niet onze eigen afbeeldingen.
Seiko is ook niet de enige en de regel is ervoor om in te kunnen grijpen als het nodig is.
Seiko doodzwijgen (las ik ergens) gaat nergens over natuurlijk en zou ik ook niet doen.
Zoals gezegd, zij (NL) hebben er ook niets mee te maken.
De regel geldt dan ook voor alle afbeeldingen van alle merken (maar moderatie op die regel is niet erg actief, want het is een constructie die het mij mogelijk maakt om in te grijpen).
Je kan beter mij doodzwijgen. Vind ik ook wel lekker rustig :smirk:
Oh ja, linken” van afbeeldingen mag wel (maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik het verschil kan zien).

6 likes

Dus linken mag wel maar downloaden en re-posten niet. Grappig want bij beide methoden krijg je precies hetzelfde resultaat te zien :joy:

1 like

Passen deze niet beter? :wink:

5 likes

Echt wel, daarom mijn uitnodiging ze in het tweeling draadje te plaatsen :wink:

1 like

8 likes

Nu dat ik ook een SKX bezit, vind ik onderstaand filmpje over de props en cons van de SKX wel aardig geschetst.

Onder andere wat betreft de kritiek over de wijzerplaat. In dat opzicht doet de ‘opvolger’ het beter, zoals opgelegde indices en logo. De kritiek over het uurwerk kan ik niets zeggen, aangezien ik mij nooit zo in heb verdiept.

1 like

:scream:

Dat mag jij vinden, maar als ze de hemel in worden geprezen zul je ze niet horen zeuren. Dus verdienen ze het wel om op hun sodemieter te krijgen. Hypocriet, kortzichtig en kleinzielig is het om over die foto’s te miepen. Aan de andere kant; als je zulke enorm lelijke horloges op de markt kwakt is zeuren over foto’s niet grootste probleem wat ze hebben. SeikoSukkels zijn het vandaag. Misschien gaat het morgen beter.

1 like

Het gaat hun om gebruik van de foto’s. Er zal ook heel veel misbruik plaatsvinden van hun foto’s, en ze zullen geen zin hebben dat telkens uit te zoeken.
Bij seiko Japan zal verder geen Nederlander zitten die de boel vertaalt.

Volgens mij gaat het er om dat als ze besluiten een model of foto aan te passen, de gelinkte foto ook meteen klopt. Zo voorkomen ze dat er “foutjes” gaan rondzwerven.
Overigens zou het wel prettig zijn als je duidelijk kan zien dat de foto ergens anders vandaan komt. Dan is nl ook meteen duidelijk bij wie de rechten liggen.

5 likes

Ik vind de wijzerplaat een bepaalde charme hebben. En lekker clean zonder rare s/5 of X logo’s.

1 like

Ik zal als ik er even tijd voor heb in 1 post een plaatje linken en kopiëren. De kopie is dan 1 van mijn eigen plaatjes die in ggl is te vinden. Dan eens kijken of het te zien is op 1 of andere manier.

Ik denk dat je dat niet tegen kan houden… Zeker niet met Internet en fotobewerking van vandaag de dag. Het is ergens ook wel raar. Een bewerkte foto is een probleem terwijl er tegelijkertijd allerlei “real life” mods in omloop zijn.


Mijn vrouw haar nieuwe presage .

15 likes