Seiko Only deel IV

Dat lijkt op een 5’je waar ik lang op xoek naar was. Is dit soms de SNXF01? Oh, wacht, toch niet. De kast is anders.

1 like

De horloges zijn beide een andere generatie. Links is ouder en met geblauwde wijzers zelfs. Heeft qua uurwerk opzet nog een normale opzet als een normaal pols horloge. Rechts heeft een heel andere opzet, puur voor stopwatches.

Deze beide zijn trouwens 1/5th. Maar van beide uurwerken is ook een 1/10th hi-beat versie :wink:

2 likes

Heel netjes, vind het wel mooi eigenlijk.
Wel tijd voor een nieuw bandje.

Qua wijzerplaat lijkt die er wel op. Maar qua kast en band heel anders. Even gegoogled en dit is een SNXN67.

1 like

De kast en band is heel stuk mooier hiervan. Bedankt. SNXF01 gaat van mijn lijstje.

1 like

Een erfstuk. Een Seiko 5 in nagenoeg perfecte staat :hugs: Wie kan mij hier iets meer over vertellen? (leeftijd, modelnummer, …?). Ik vind het een mooi ding!

7 likes

Wat staat er op de achterkant?

Volgende staat blijkbaar op de achterkant :roll_eyes: :7009 876A. Het serienummer is 157815. Ik vermoed rond 1980? Het heeft allessinds een hele tijd gewoon ergens achterin een kast gelegen. 2 x schudden en het werkt terug perfect :hugs:

Dan heb je het referentienummer. Het uurwerk is een 7009. Dag verstellen door de kroon in te drukken, was je daar van op de hoogte?

Qua leeftijd denk ik eerder 92 dan 82.

2 likes

Vandaag mijn klokjes maar eens voorzien van nieuwe bandjes.
Dat was ook wel nodig, omdat de meeste bandjes te klein zijn voor mijn polsen…
En dankzij internet kan ik de komende tijd heel wat wisselen met die bandjes. De kwaliteit is niet echt het allerbeste, maar daar was de prijs dan ook naar.
Alleen mijn SSC081 heb ik met een betere band voorzien, een Zuludiver NATO in zwart. Het kwaliteitsverschil is duidelijk merkbaar, en vreemd genoeg moet ik de band zelfs nog inkorten… Dat is ook voor het eerst, sinds ik een horloge draag! :rofl:

1 like

9 likes

Goedemorgen

5 likes

Hoogstwaarschijnlijk is het de 7009-3140. Zie hier:

Op basis van het serienummer en @koekoek’s schatting zou ik zeggen dat het horloge uit ‘Mei 1991‘ komt.

1 like

seiko SKX023j

7 likes

Ik zat te slapen. Inderdaa 91 ipv 92.

1 like

10 likes

14 likes

Astron time :artificial_satellite: :smiley:

5 likes

7 likes

:turtle: time…:grin:

7 likes