Seiko Only deel IV

Duikers zijn per definitie lomp. Dus, dan misstaat het niet :grin:

R2D2 :heart: Seiko LX Skymaster

22 likes

In zeldzaam mooie staat.

13 likes

12 likes

Mooi hoor.
Ik zie hier de laatste tijd steeds vaker van die facetglaasjes langskomen.
Erg leuk.

2 likes

Fijn is dat hé, als de facetten nog scherp zijn op het glas :ok_hand:

Mooi ding! :+1:

1 like

Duur grapje, die nieuwe Shoguns…

2 likes

Het wordt steeds gekker. Dan hoop ik wel dat er niet zo’n “blikken” sluiting op zit. Ik vind het wel een mooi model. Heb zelf de oude gehad.

1 like

Mag ik hopen van niet… Maar de MM200’s hebben al een sluiting die is gefreesd, ipv gestanst.

1 like

Klopt maar de clasp is nog dun en blikkerig helaas. Dat vind ik de bottle neck bij de SPB077 a.k.a MM200 en de SPB051 a.k.a 51mas. Kast en band is rete strak maar de clasp is het zwakke kunt mijns inziens.
Bij de SPB14X series is de clasp iets verbeterd maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven.
De enige clasp die een beetje oké is is die van de MM300, maar zelfs daar is de clasp de zwakste schakel van het horloge.

1 like

Prijzig inderdaad. Waarom moet Seiko toch overal zo’n loupje/pukkel op plempen? De mini Turtle was de eerste, daarna ook de Turtle en de Samurai en de new Monster. Nu dus ook de Shogun.

2 likes

Geen idee? Reden om de prijs op te drijven? Mee willen met de merken in hoger segment, terwijl hier niet alle merken het doen, maar als ze het doen, wél goed? You tell me…

1 like

Zijn deze pukkels bij Seiko erop gelijmd of net als bij Rolex in het glas geslepen en een geheel? Ik vermoed het eerste namelijk…

Ze kunnen met een klein brandertje verwijderd worden meen ik, dus deze zitten gelijmd.

Ik heb de nieuwe “Manta Turtle” op het oog, maar ik ga bij aanschaf direct vragen of die loupe eraf gehaald wordt.

1 like

Kan dat zonder schade? Of permanente vlek? Vind het zonde dat Seiko dat doet bij elk model. Hopelijk houden ze de MM300 buiten schot…

1 like

Ik meen dat er hier op HF iemand was, met de nieuwe King Samurai, witte plaat. Die heeft bij Kremer Watches schijnbaar die pukkel er direct af laten halen.

Ik denk dat dat dus wel moet lukken zonder schade, anders zou een AD hier niet aan beginnen gok ik?

2 likes

Saffier zou wel wat moeten kunnen hebben toch? Föhn erop er voorzichtig met een mesje? Of denk ik te simpel?

Welterusten Seikofans!

7 likes

Denk dat een doorsnee föhn, niet genoeg warmte afgeeft. Op het werk hebben wij föhns, om sleeves om bekabeling van de heli’s/f16’s te krimpen, daar zou het wel mee moeten lukken.

Dat kan zonder schade. Ze zijn gelijmd.

1 like