Seiko Only deel IV

Mijn eerste Seiko, was nou ook niet bepaald de hoofdprijs. Dus ik volg je helemaal :smiley:

1 like

Proficiat!

1 like

14 likes

Na 2,5 uur sleutelen eindelijk resultaat!

8 likes

:star_struck: Dat ziet er goed uit. Een mod waarvan?

1 like

Een snk393 met aftermarket dial, handset en dd saffier :slightly_smiling_face:
Alleen dat overzetten van de juiste kleur day/date-schijven was een drama :joy: moet nu nog 2 donor uurwerken weer in elkaar zetten :see_no_evil:

Edit:
Het is een aftermarket dial voor een skx027 wel te verstaan:grin:

1 like

Is zeker niet voor niets geweest, ziet er top uit :ok_hand:t2:
Secondewijzer steekt er ook lekker tussen uit

2 likes

Thanks! :blush:
En qua lume… Tja… Niet te veel van simpel aftermarket spul verwachten…

Heel mooi. Mag ik vragen wat het referentie nummer is.

1 like

Zie NA: Seiko SPB143/SBDC101 :grin:

Vandaag in zijn natuurlijke habitat, te Klein Curaçao!!!

9 likes

Lekker man…:sun_with_face:

8 likes

9 likes

NA topic volgt later nog…

9 likes

Waarom naait Seiko zijn klanten met de SPB151? Ik zit namelijk te dubben over een SLA033, en die is nog een paar keer duurder dan een SPB151, dus als we het over klanten naaien hebben dan zou die bijna in SLA037 categorie scoren. Waarom scoort de SPB151 dan nog hoger?

ps. een minpunt aan de SLA033 vind ik dat de kroon net niet precies op de 4 uur uitlijnt. Net iets eronder. Maar de SPB151 zit er weer net iets boven. Waarom ze dat nu niet precies op 4 uur krijgen?

1 like

Ik vermoed dit. Snap zn mening dan ook echt wel. Ik heb dat bedrag gelukkig niet uitgegeven en ga lekker die 1k versie doen :slight_smile:

Ah ok, dus met de SPB151 naait Seiko zijn SLA033 klanten. Ik heb toch het idee dat als je ze naast elkaar ziet, dat de SLA033 een aardig trapje netter is afgewerkt, en een mooier uurwerk heeft. Maar het punt lijkt dus niet zozeer dat de SPB151 zo goedkoop is, want een koopje is het ook weer niet, maar vooral dat de SLA033 zo duur was.

1 like

Hier twijfel ik idd niet aan.

Ik denk het ja. Ik vind de SLA033 sowieso gewoon veel te duur maar voor de mensen die dachten dat het hun enige kans op een moderne 6105 (?) was zal het wel een behoorlijke klap in t gezicht zijn om de captain willard voor ruim 2k minder te zien.

1 like

Yep dit bedoel ik. Ik vraag me zeer af hoeveel SLA033’s er verkocht zouden zijn als de SPB151 toen ook al te koop was. Denk dat het de 2e hands prijzen van de SLA033 ook geen goed gedaan zal hebben. Natuurlijk is de SLA wel een meer high-end maar het ontwerp is echt bijna helemaal hetzelfde.

1 like