Toegeslagen met deze Seiko ? Mooie keuze
Heb hem al een tijdje, staat nu op groen Canvas, originele rubberen band glijd gauw uit de keeper.
Verder prachtig horloge mooie afwerking en aparte kleur.
Wil dat ook zeggen dat deze niet volledig origineel is?
De wijzers weet ik niet zeker. De bezel en plaat lijken me wel origineel.
90+% van deze horloges heeft niet meer de originele plaat en bezel. Dus dat is al heel wat.
Maakt het wel interessant om aan te schaffen…
Ik heb er zelf niet zo heel veel mee. Dan zou ik eerder een SKX173 kopen.
Ik begin me net wat te verdiepen in Seiko. Had een SKX007 gekocht en als cadeau weggegeven, maar nu wil ik eigenlijk zelf ook een Seiko. Die jij aangaf is ook erg mooi overigens. Heb jij nog een idee wat mooie vintage Seiko divers zijn? Die Captain Willard vind ik mooi maar voor nu even wat te duur.
Er steekt er 1 boven uit als je een automaat wil, de 6309 turtle. Een icoon, tijdloos, en een van de beste value for money op duikers gebied.
Maar goed er is nog veel meer, quartz duikers, (5) sports duikers. Maar net wat je wil.
Wat is een gangbare prijs voor dat model?
Denk dat je voor 400 euro wel een mooie kan scoren. Voor een full size duiker, iconisch ontwerp, van een goed merk en met mechanisch uurwerk met normale ankergang. Dat zie je niet veel.
Dat is de moderne reissue. De reissue is vrij close, maar is toch net even iets anders met o.a. langere lugs. Dit is mijn vintage 6309 uit 84
Die is trouwens wel heel goedkoop. Een mooie deal. Als je een Seiko duiker zoekt is dat zeker een aanrader Zo’n moderne is toch wat praktischer en zelfs goedkoper. Maar ja t is geen vintage
Haha, nee. Nu wil ik een vintage ook!
Nee juist niet haha. Sorry, ik was niet helemaal duidelijk denk ik.
Zijn ook origineel. Bij de 7002 en ook de voorloper (6309-7290) zie je dat de wijzers vaak andere verkleuring hebben en hun lume nog redelijk behouden. De pip en wijzerplaat lume is vaak weg en andere verkleuring. Maar het lijkt soms idd alsof ze aftermarket zijn
Toffe turlte!
Dankjewel