Dit is de Turtle dan toch?
Klopt, van een super sympathieke Poolse verkoper.
Nope, Turtle is de 6309-7040/9. Die werd gemaakt van 1976-1988. Met dus die bredere kastvorm. Vandaar die Turtle naam…
Vanaf 1982 werd dus deels parallel de slim case 6309-7290 gemaakt. Ook tot 1988 toen men met de 7002 serie begon tot 1996.
Duidelijk! Mocht er iemand hier zijn Turtle weg willen doen, PM me dan even?
Wanneer zien we het NA topic met foto’s Heel cool.
Wat mij deed twijfelen was het verschil tussen de seconde wijzer en de minuten en uren wijzer.
Dank je, ben er erg blij mee. Ik twijfel er een beetje aan om er een te maken. Hier is men over het algemeen wat behoudend voor zo’n apart model en vraag me dus af of het de moeite waard is.
Mmm ja lastig in te schatten qua foto. Invalshoek is net anders. Maar je weet het nooit zeker qua onderdelen die ooit zijn vervangen.
Hoewel de 7002 ook niet echt mijn ding is, vind ik het altijd wel gaaf om een ongeschonden exemplaar voorbij te zien komen
Gewoon doen als je de tijd hebt. Ik vind het juist wel gaaf dat jij meestal geen mainstream Seiko’s hebt
Zou je eens kunnen uitleggen waarom het niet jullie ding is, geldt ook voor @koekoek. Ben ik beetje benieuwd naar.
Ps, heb maar even een ‘gezocht’ aangemaakt, wellicht heeft iemand op het forum nog wat liggen.
Nou, op zich qua looks vind ik hem niet heel veel verschillen met 6309-7290 en skx173 bijvoorbeeld en er zijn heel veel varianten. Maar het uurwerk vond ik niet altijd goed en snel mankementen ook. Niet echt de beste Seiko tijd zullen we maar zeggen.
Ik ben het eens met Utrecht2. Om de een of andere redenen toch wat minder de charme dan een oudere vintage. Dan is een moderne SKX173 qua ontwerp grotendeels hetzelfde maar minder gedoe en betere staat vaak.
Daarnaast zijn deze modellen door al het gerommel en gefake verpest voor mij. Niet echt leuk om naar deze modellen te kijken of zoeken omdat 90+% van het aanbod troep is.