Seiko Only VI

Strapworks idd.

1 like

Ik heb die solar chronograph Rolexander ook heeft :slight_smile:
Chronograaf functie gebruik ik bitter weinig gezien het screw down pushers zijn, niet echt eenvoudig om ‘on the fly’ te doen.

Nou nou, dat klinkt wel heel erg lekker! Benieuwd!!

Dus, als ik mijn horloges die tegen water kunnen, in het water gebruik, ben ik niet zuinig met mijn horloges?! Vind ik een vreemde redenatie.

Maar je durft natuurlijk ook niet harder te rijden dan 60 km/u met jouw auto als je weet dat alle veiligheidsmaatregelen in een auto tot die snelheid alleen werken?! Als ze tenminste werken. Misschien werken ze helemaal niet.

Maw, ik vind het vreemd dat velen hier niet de specificaties van de horlogefabrikant aannemen, terwijl bij andere producten dat wel wordt aangenomen.

Ik snap het eigenlijk alleen bij oude, gebruikte horloges waarvan de historie onbekend is. Dan nog zou dat waarschijnlijk opgelost kunnen worden met een goede onderhoudsbeurt. Echter kan ik mij indenken dat uit kostenoogpunt dat dan niet wordt gedaan.

1 like

Ik tik de antwoorden op mijn telefoon. Kan zijn dat het niet uitgebreid is, nuance ontbreekt of er typo’s in staan.

Ik vind het super en geweldig dat anderen het horloge gebruiken zoals bedoeld is.

Ik vind het begrip ‘beater’ ook geweldig.

Dat ik voorzichtig ben is geen pluspunt en ook geen advies naar anderen om ook maar voorzichtig te zijn. Ik denk dat ik eerder een coachingtraject in moet. Horloge onder de kraan houden etc.

Jij hoeft niet voorzichtig te gaan doen.
Ik vind dat juist heel cool van jou.

2 likes

13 likes

12 likes

Top antwoord! :joy: :pray:

2 likes

Een van de ‘bizarre’ uitvoeringen in het Seiko 5-gamma: de zwarte poedergecoate #SRPD81K1 met 3 afwijkende tinten blauw op respectievelijk wijzers, indices en bezel. Bij schemer/weinig licht zie ik nog überhaupt amper iets op die wijzerplaat (geen contrast lieve mensen). Die blauwe lume is 's-nachts wel weer geweldig.

14 likes

inderdaad prachtig. en goedkoop issie ook weer niet. hoeven niet te doen alsof 200/300 euro niet veel geld is :stuck_out_tongue:

1 like

Had deze in een sale gekocht😄

Not only for English reader’s.
2 likes

Niet zo miepen :stuck_out_tongue_winking_eye:

8 likes

Haha, dit is precies wat ik bedoel!
En deze plaat heeft nog iets van witte stipjes…

1 like

Hij is helemaal het zelfde als de jouwe maar dan met zwarte lumen ipv blauw. De streepjes zijn op de chapter ring net als bij de jouwe :grin:

1 like

@koekoek Haha, je hebt de SRPD79. Daar zag ik overdag al niet zoveel op :joy:

En toch vind ik ze heel gaaf. K*thobby…

1 like

21 likes

12 likes

Toch altijd aangenaam verrast als ik deze terug draag na een tijdje in de kast :grin:

15 likes

16 likes

11 likes