Seiko Only VI

FTFY:

:wink: Spannend, decor ofzo?

Oeh deze zijn ook wel gaaf! De SBTM314 en 316, master-piece modellen.

Specs liegen er niet om. Solar radio correction uurwerk, perpetual kalender tot 2099, saffierglas, 39mm breed, 9,5mm dik en de prijs is ongeveer 500/600 euro.

12 likes

Best een tof model, vind alleen dat camo patroon niet zo denderend. Als ze dit doen met een mooie sunburst oid geeft dat iets meer klasse bij een soort field-achtige look.

1 like

Snap je helemaal, maar daar zijn er al tig van. Dit model is lekker anders. :grin:

Ja zoiets, houdt me weer van de straat :stuck_out_tongue_winking_eye: :joy:

21 likes

Deze is echt perfect :heart_eyes:

1 like

Seiko…. papier… Enig idee wat de overeenkomst is? Het is allebei Japans. Oké, papier is dan wel geen Japanse uitvinding, maar ik link hem gelijk even door naar origami papier… dat is dan wel weer op en top Japans. Kan het nog Japanser? Jawel, met een origami kraanvogel. Deze staat in Japan symbool voor vrijheid, lichtheid en geluk… tenminste, als je er duizend vouwt.

Ook vind je in Hiroshima duizenden kraanvogels. Ook daar zit een mooi, maar triest verhaal achter en ik had het graag iets luchtiger gehouden, omdat ik alleen een fotootje wilde maken om jullie er mee te kunnen vervelen.

Enfin, duizend kraanvogels vouwen ging ik dus niet doen, maar wel een paar.

Je ziet ook wat reepjes papier liggen… euh ja, want mijn papier kwam gewoon van een notitieblokje, wat net niet helemaal vierkant was… dus moest er ook geknipt worden. Dat is dan weer niet zo Japans…
Goed… de eerste paar waren gevouwen.

Vandaag weer verder vouwen totdat ik ze allemaal klaar had. Even de setup in elkaar zetten… als ondergrond gebruik ik graag een verweerd bistro stoeltje dus hup, de tuin in.
Dat bleek niet echt ideaal met een beetje wind, dus de kraanvogels lagen al snel door mijn hele tuin. Dat klinkt indrukwekkend, maar mijn tuin is een typisch tuintje in de randstad, dus die zijn niet erg groot.
Dan maar de setup binnen maken.

Al gauw kwam ik er achter dat dit niet genoeg was, dus ik had er nog snel een paar bij moeten vouwen.

15 likes

Oh… en uiteraard ben ik redelijk tevreden met uiteindelijk twee foto’s.

33 likes

Best wel he

6 likes

Mijn vriend :heart_eyes:

Vandaag in ieder geval!!

11 likes

Waarom zitten de banden ondersteboven. Slechte reclame foto zo😁

Waarschijnlijk weer zo’n sluiting net als bij de Alpinist? Ik vroeg me ook altijd af waarom Seiko de banden daar op andersom plaatst.

2 likes

Beste Seiko leifhebbers, wat een mooie horloges heb ik op dit topic voorbij zien komen! Ik ben nieuw op dit forum en heb zelf een oude Seiko Chronograph gekocht met mankementen. Ik ben op zoek naar iemand die dit horloge voor mij zou kunnen opknappen. Ik wilde het eerst zelf doen maar ik houd me maar bij het oppoetsen. Wel zo veilig.

5 likes

Dat is in Japan de gewoonte.

2 likes

Hoi Rens! Welkom op dit forum! Wat een prachtige Seiko! Deze moet inderdaad weer even in ere hersteld worden en dan heb je er nog jaren plezier van! Ik weet niet of in dit topic horlogemakers zitten. Mocht het in dit topic niks opleveren, dan kun je uiteraard altijd even een nieuw topic openen. Dan zal je direct of via via wel een horlogemaker vinden. Oh… en als die eenmaal als nieuw is… wel even showen hè :wink:

Hai JuKo, dank voor jouw reactie.:+1:

1 like

Eens een single pass nato erop gezwierd

9 likes

Om heel eerlijk te zijn zou ik er zelf de moeite en geld niet insteken want er zijn e.a. dingen mis. De wijzerplaat hoort niet bij de kast namelijk, is van een ander model. De originele band ontbreekt zo te zien helaas ook.

Ik heb even een vraag. Iets waar ik zelf eigenlijk te verlegen voor ben, maar ik hoor hier en daar dat het gebruikelijk is om bij de aanschaf van een horloge om netjes te vragen of er korting van toepassing is.

Ik kan me voorstellen dat de korting per merk en wellicht per juwelier kan verschillen, afhankelijk van wat de winstmarge is of eventueel afspraken die gemaakt zijn met leveranciers, maar indien er bij de aanschaf van een Seiko horloge korting gevraagd wordt, hoeveel procent is deze korting gemiddeld? Of is het ongehoord om dit te vragen? Of wat ik me ook kan voorstellen, is er dan al een bepaalde relatie opgebouwd met de AD?

Nogmaals, ikzelf ben er normaal gesproken iets te verlegen voor en voel me een beetje ongemakkelijk hierbij… maar ja als het vrij normaal is :thinking:

De reden dat ik dit vraag is dat ik momenteel druk bezig ben om een SPB143 te vinden met de oude ISO certificering. Inmiddels heb ik veel AD’s gemaild en gebeld en nu is er een AD die bereid is om even verder te vragen, want hij heeft zelf enkel de nieuwere versie.

Oh… en ik heb tevens een oproepje gedaan hier op het forum in het lichtblauwe gedeelte :blush: dus mochten er vrijwilligers zijn… :relaxed:

1 like