Seiko Only VI

Ik vond de Gulf kleurtjes wel tof bij de Solar duiker, maar minder passen bij m’n hemd. SARB033 it is :grin:

6 likes

Ik kreeg (ongevraagd) 10% korting bij de aanschaf van de SPB 143 omdat ik vaker horloges koop bij deze AD. Op een bedrag boven de €1000,- denk ik dat je het wel gewoon kan vragen…

Ik ben zeer benieuwd of het je nog gaat lukken een nieuw exemplaar zonder extra lume dot en anders uitgesneden datumvenster kunt vinden! Ik heb ze beiden omgehad, persoonlijk zou ik het nieuwe model niet gekocht hebben, ziet er raar uit.

1 like

Ik ook, maar ik begin langzaam ook maar aan het idee te wennen dat lume pip op 3 nu eenmaal hoort. Mijn MM200 heeft het ook, maar daar stoor ik me niet aan. Gek genoeg bij de 143 wel en vind ik dat de hele dial uit zijn balans is… wellicht omdat we gewend zijn dat het ook zonder kan haha.
Het is overigens niet de AD waar we het laatst over hadden. Daar ga ik wel heen als ik naar de Appie ga.

1 like

Ze rijden in Japan ook aan de verkeerde kant, op die manier klopt het weer…

1 like

Gaaf man! Tof geworden.

1 like

Da’s dan wel weer waar. Camo is niet heel aanwezig, dat scheelt. Geinige secondenwijzer ook.

1 like

Je kunt het altijd vragen. Je moet niet direct om korting zelf vragen maar je dient de juiste context creëren. Je moet naar de korting toe werken.

Zorg dat je een prettig gesprek hebt; complimenteer hem met de mooie locatie/zaak. Over de mooie vrouw of dochter zou ik maar geen complimenten maken.

Voorbeeld. Gedurende een gesprek iets laten vallen: ik heb veel horloges, koop er regelmatig een, ik ben dol op modellijn xxxx en yyyy, echt voor zzzz ben ik nu aan het kijken en nu is deze op mijn pad gekomen. Hiermee laat je merken dat je geen eenmalige klant bent maar potentieel een hele interessante klant bent.

Op een gegeven moment kun je het over de prijs hebben. Kijk dan een beetje zuur/sip, laat merken dat de prijs ‘ruk’ is. Vertel dat vriendje AAAA het voor een bepaalde prijs heeft gekocht. Maar ja die haalt altijd van die toeren uit; haalt het uit land X, rijdt daar naar toe, komt regelmatig in land Z. Vul maar in.

Uiteindelijke vraag: kun jij geen mooi prijsje voor mij maken? Meestal antwoorden zoals vaste prijzen, lage marges, speciale voorwaarden etc. Kijk bij zulke antwoorden alsof je al wist dat ze met die standaardzaken aankomen.
Ik zeg dan meestal dat aanbieders X en Y die voor 80% van zijn prijs dat horloge verkochten zich niet hielden aan die vaste prijzen en ook marge maakten.

Je kunt ook als er bijvoorbeeld een band(en) is/zijn die je leuk vindt gratis mee te krijgen. Daar maken ze echt mega-marges op en doet het voor hem ook geen pijn.

Overigens zag ik een SPB143 bij Timeshop24.de staan. Dhr. Oliver Bolk is de eigenaar van die webshop. Kun je gewoon mailen met jouw prijsvoorstel. Doet iets van de prijs af, gratis iets erbij of geen verzendkosten. Of alle drie de opties.

4 likes

Seiko SRPG29K1 field-watch met blauwe dial op de originele Seiko stalen band.

11 likes

Bedankt voor je reactie @Zuid

Dat snap ik inderdaad, anders kom je als een olifant de porseleinkast in haha.

Niet? Oh… :astonished:

Ik heb zelfs al wat voorbeelden op internet gezocht haha. Ik zal timeshop ook even opslaan.
Ik heb zelfs een juweliersketen aangeschreven die online een heel beperkt aanbod heeft in horloges, maar wel online 10% korting aanbiedt als je je inschrijft voor de nieuwsbrief (standaard bij webshops), met de vraag of die korting ook in de fysieke winkels geldt.

Dat moet wellicht wel goed komen… nu nog het lef vinden om het daadwerkelijk te doen :grin:

Dankjewel!

2 likes

Ik koop bijna alleen online en m’n voorkeur gaat uit naar een Nederlandse AD. Vaak worden Seiko modellen naar verloop van tijd aangeboden met een korting van 10-20%. Soms wel meer.

Als een AD extra moeite heeft gedaan om een horloge te vinden dan gun ik hem/haar ook die “extra” marge en vraag ik dus ook niet naar korting.

3 likes

Daar heb je zeker een punt.

2 likes

11 likes

9 likes

Nog steeds een blijvertje :sunglasses:

9 likes

Ik vind die dial intrigerend Silvester @Silvester1987 . Je kunt er snelheden in km en mijlen mee meten en een aparte dial met knopen voor als je vaart en een kompas om te navigeren?

Mijn ogen zijn niet al te best. Ik heb twee Citizens waarbij ik 's-avonds niets meer op de dial zie.

Die is en blijft heel erg mooi! Ook fijn dat ze hier de datum op een goed plek hebben gezet en niet ergens tussen 4 en 5 uur hebben gepropt hahaha. Naar mijn bescheiden mening hoort de datum op 3 of op 6 uur te staan.

15 likes

Sinds vandaag ook weer 2 Seiko’s erbij…
…wellicht vertrekt er nog 1.

Zie Wrist Battles topic.

9 likes

17 likes

Leuke modelletjes dit hoor :ok_hand:t2:

1 like