Seiko Only VII

Deze is echt fantastisch!!! Lekker van genieten! Het leren bandje is niet mijn ding, maar als jij het mooi vindt, gewoon doen!

1 like

Vraag aan de kenners hier. Ik overweeg de SNE583P1:

De maat en specs vind ik prettig, de band iets minder. Lugwidth is 20 mm. Kan ik hiervoor een (groene) rubber band scoren met aansluitende fit tegen de kast? Dus met gebogen pinnen.

Daarnaast viel me bij het passen op dat kroon en bezel vrij zwaar aanvoelden met bedienen. Is dat gebruikelijk? Ben al heul lang bezig met horloges, maar Seiko is nog wat onbekend terrein voor me :sweat_smile:

4 likes

Thanks, ik heb er lang op moeten wachten maar dan heb je ook wat moois.

Mooie band, is er ook met blauw accent.

0928028_Andy_50-2

3 likes

Nog beter! Linkje? De forumsponsor heeft volgens mij alleen blauw leer/zwart rubber


Edit: is er wel, maar is dan zwart leer/blauw rubber. :blush:

1 like

De uitslag is binnen. De meerderheid is tegen, dus ik heb m besteld! :joy:

8 likes

image

5 likes

image

3 likes

10 likes

Ik denk dat de Hirsch Mariner beter is. Die is ook wat gladder (alcantara achtig) aan de achterzijde en toch waterbestendig. Ik heb de Mariner zelf op een Oris56 en soms op een SPB147.

Omdat ik Oris heb genoemd in een Seiko topic, een goedmakertje.

9 likes

Keuzes keuzes

Ik vind het best lastig. Bij de groene zie je onder vrijwel elke goed de wafelstructuur. En bij de zwarte valt die onder sommige hoeken weg.

Anderzijds twijfel ik of grooen niet te veel de waan van de dag is.

  • Groen
  • Zwart

0 stemmers

1 like

Ik neem aan dat je vraag hierboven is: “Welke houden?” Ik heb niet gestemd, omdat ik ze lekker allebei zou houden. Na een tijdje merk je dan vanzelf welke je het meest grijpt en dus aanspreekt. De andere kun je dan eventueel alsnog verkopen. Je twijfelt nu veel teveel. Lekker even aankijken, dus.

1 like

13 likes

13 likes

13 likes

Als hier een 5-schildje op had gestaan had je mij vanalles wijs kunnen maken. De tekst “perpetual calendar” is het enige wat verraad dat deze toch een stuk interessanter is.

Mooi ding! :+1:

2 likes

Welke is dit precies? (En bestaat die ook in zwart?)

1 like

Derde Shogun-dag, weer een ander bandje, nu de CB. Ik draag anders nooit een horloge zo lang achter elkaar. :thinking:

En wat spiegelt dat saffier toch als’n dolle!

14 likes

Ik vind hem meer op een GS lijken dan een vijfje :smile:

Dit is een sbql005. Ze zijn er volgens mij in 3 kleuren, zilver, two tone en blauw. Dus geen zwart.

4 likes

Ik heb niet zo vaak een GS in m’n handen. 5jes daarentegen wel, dus vandaar mijn vergelijking :sweat_smile:

2 likes