Nice!
leuk die stealth modelletjes. Vind het altijd wel humor ![]()
Die SPB523 blijft mij ook (soort van) roepen… Moet er ook een keer gaan komen. ![]()
Foto geleend…

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Seiko 5 Sports SRPH serie? De blauwe variant lijkt sprekend op mijn Seiko 5 SNK807, maar de opgegeven diameter van 42mm (tegenover 37mm voor de SNK) maakt mij huiverig. Draagt het als een 42mm of wel kleiner?
Ter referentie mijn SNK807:
Ik vind het ook een aantrekkelijk ding. Denk ook een mooie maat voor het type horloge. Band is gaaf, mooie wijzerplaten, maar ik ben niet zo weg van het softe design van de indices en de wijzers. Het past wel bij het totaalplaatje. Maar ik ben nog niet over de streep.
Edit: als ik die afbeelding van jou vergelijk met die van @septentrio dan lijkt die van hem matte indices te hebben, en het model op jouw afbeelding gepolijste indices? Gepolijst doet ze wel wat minder soft ogen ![]()
Ik vond om de pols vooral de band veel te veel bling bling… jammer want de dial is tof
Gister deze Seiko helemaal schoongemaakt en band afgesteld voor mijn pols. Er leuk horloge en prachtige techniek!
Ik twijfel dan weer over die 12,5mm dikte van het ding. Toch maar een keer om de pols laten leggen.
Dat had ik ook wel een beetje bij de Tissot LeLocle met de stalen band. Heel heftig! Bij de Presage Classic serie moet ik het nog gaan ervaren eerlijk gezegd.
Je hebt ook de SPB529J1 (Limited Edition van 3000 stuks) die wordt geleverd met een lederen band. Dan kun je redelijk inschatten hoe hij er uit kan zien met een andere strap er omheen.
Die SPB529 is echter 40.5mm, 13mm dik, heeft gouden indexen en wijzers en een datum.