Seiko only X

Mijn SPB465 heeft frosted wijzers/indices!

2 likes

15 likes

Ik zocht ff naar wat bewegend beeld op youtube en kreeg toen dit als suggestie voorgeschoteld. Bij dit model heb ik dus eigenlijk helemaal geen twijfel, blijft een erg gaaf ding. Dan valt die classic toch buiten de boot.
Enige zeurpunten die ik heb is dat ik tegenwoordig iets meer neig naar 38-40mm en de Sharp Edge dus wat aan de grote kant zit, en dat de SARX055 die ik heb eigenlijk mooier qua kast is. Maar die wijzerplaat blijft betoverend mooi :kissing: Maar dat weet jij al!

7 likes

10 likes

Er zijn alleen van die stomme filmpjes over die SPB523J1, dus geen reviews, geen inhoud, hoogstens een door AI ingesproken stukje lofzang. Daar kan ik niets mee.

Klopt. Dat is echt een super lekker horloge. Die blijft ook heerlijk in de collectie. Overigens heb ik dan goed nieuws voor je… De Sharp Edge op jouw foto heeft een diameter van 39,3mm. De GMT is echter wel forser met een diameter van 42,2mm.

Zover kwam ik amper, die Sharp Edge trok me in een ander spoor :grimacing: Maar los daarvan, dat herkauwen van afbeeldingen van Seiko en het oplepelen van specs is inderdaad vermoeiend.

Ik had een ruime 40 in mijn hoofd. Ook gerommel in de marge. Ik heb wel eens de groene variant gepast, schitterend ding, maar toen is het een KS geworden omdat ik de Sharp Edge teveel overlap had met m’n SARX. Maar ik bleef ze aantrekkelijk vinden.
Heb nu sinds een poos een zwarte Citizen NB1050, vooral om te kijken of ik warm kan lopen voor een GS quartz die qua stijl eigenlijk vergelijkbaar zijn. Maar ik mis echt spanning in de plaat, dus of het wordt een GS van 4k, of een Sharp Edge. En GS funds zijn er nog ff niet, dus stiekem hoop ik volgende maand in Japan een knappe Sharp Edge tegen te komen. Ik ga er niet naar op zoek, maar wie weet!

1 like

Hahaha!! Exact dat inderdaad! :rofl:

Die groene is inderdaad ook super en ik heb zelfs eens gezocht op die rode…

Ik heb juist het omgekeerde! Omdat ik de Sharp Edge al heb, praat ik die SARX altijd uit mijn hoofd. :grin: Dan heb je het over die prachtige SARX055, toch?

De Citizens zijn heel erg netjes, echter heb ik altijd moeite om er een knoop op door te hakken. Op één of andere manier neig ik dan toch naar een Seiko, King Seiko of Grand Seiko model.

Voor mij komt er zeker ook een keer een GS quartz. Ik zal jagen op een champagne kleurige, 37mm variant. Ik vind ze niet saai, maar juist geraffineerd en neutraal (makkelijk te combineren).

Als ik weer naar Japan ga, zal ik zoveel mogelijk gebruik willen maken van het voordeel van de prijzen daar. Het voordeel is daarbij groter bij de duurdere modellen dan de goedkopere modellen.

Laatste keer werden dat de Seiko SPB455J1 en de King Seiko SDKS015… :heart_eyes:

1 like

Jup

Qua wijzerplaat doen ze niet voor elkaar onder. De SARX heeft iets meer vorm in de kast, dat is niet eens perse mooier, maar komt wat meer hoogstaand over. En het titanium geeft ook een bijzonder gevoel.

9 likes

Kappuh nah!! Straks krijg ik weer jeuk en ga ik weer op jacht naar dat ding!! :rofl:

Gelukkig zijn ze best lastig te vinden (in een goede staat, tegen acceptabele prijzen). :grin:

4 likes

14 likes

Goedemorgen

11 likes

Fijne zaterdag toegewenst.

13 likes

11 likes

Fijn weekend iedereen!!

22 likes

18 likes

Prachtige Seiko!

1 like

Dank je! Deze was van m’n opa, vervolgens van m’n vader en nu mag ik er voor zorgen! 3 generaties terwijl het nog niet echt heel oud is.

1 like

20 likes

15 likes

10 likes