Ik heb op vrijdag 29 november een seiko automatic gekocht bij de seiko outlet in Roermond.
Nu valt deze soms stil tijdens het dragen.
Dit gebeurd tussen 13.00 - 13.15, 14.00 - 14.15 en 15.00 - 15.15.
Nu ben ik mijzelf pas sinds dit jaar gaan verdiepen in horloges en zou ik graag wat advies willen.
Is het verstandig om deze om te ruilen (als dat mogelijk is, aangezien de stickers eraf zijn).
Kan ik ze verplichten om deze om te ruilen tegen een goed werkend model? Kan dit niet vinden op google helaas.
Of kan ik hem net zo goed op laten sturen dat ie gerepareerd wordt?
Ik heb al gebeld met seiko roermond en die gaven aan dat het horloge dan opgestuurd wordt naar Seiko omdat dit probleem niet voor zou moeten komen.
Nu is roermond niet om de hoek en ze gaven aan dat ik bij elke officiele seiko verkoper terecht kan voor de reparatie.
Eigenlijk denk ik dat ze omgeruild zou moeten worden voor een nieuwe.
Het ding is hagelnieuw en direct zit je met een gloednieuw maar wel gerepareerd horloge.
En dat de stickers eraf zijn?
Als je een nieuwe broek koopt haal je de etiketten er toch ook af voor je die gaat dragen lijkt me.
Je kunt niet constateren dat een product niet goed is voor je het in gebruik neemt .
Ja, vind ik persoonlijk ook, maar ik weet niet of ze dat verplicht zijn. Online lees ik alleen maar dat ze hem of omruilen of laten repareren, en dat ze zelf bekijken wat ze gaan doen.
Ik snap dat helemaal, echter omruilen zijn ze nooit happig op en als het een beetje tegenzit krijg je een exemplaar met hetzelfde probleem. En kost TS waarschijnlijk weer een dag op en neer.
Na reparatie hou je gewoon jouw fabrieksgarantie en weet je zeker dat het goed is. Maar snap wel dat er dan een wat negatief gevoel aan blijft hangen
Dan zou ik wel eerst even bellen of ze dit model nog wel op voorraad hebben, voordat je voor niks rijdt. Succes, hoop dat je met een 100% werkend exemplaar weer terug naar Eindhoven rijdt
Volgens de wet hoeft Seiko Roermond het horloge niet om te ruilen voor een ander. Jij moet ze in de gelegenheid stellen het probleem eerst op te lossen.
Als ze telefonisch hebben aangegeven het horloge terug te sturen. Zal dit hoogstwaarschijnlijk ook zo gaan. Zeker in geval van een Outlet waar ze niet overal standaard voorraad van hebben.
Ik zou zelf de moeite besparen en het horloge naar een lokaal geautoriseerd Seiko dealer brengen.
Het gaat overigens om de Seiko SPB253J1 (limited edition), waarvan ze er 25 op voorraad hadden tijdens Black Friday. Grote kans dat ze hem inderdaad niet meer hebben.
Denk dat ik ze morgenochtend eerst bel met de vraag of ze hem op voorraad hebben, zo niet dan toch maar hier naar een AD.
En wat Jim zegt, zag ik online ook. Als ik voor niets naar Roermond rijd, vind ik het toch zonde van mijn tijd.
Gelukkig heb ik sinds ik hier op het forum zit, al meerdere aankopen gedaan waardoor ik niet horlogeloos rond hoef te lopen.
Al hebben ze hem nog, is het nog de vraag of ze deze willen ruilen voor je. Ik verwacht het namelijk niet. Kom er met enige regelmaat, maar niet voor de service of deskundigheid van het personeel…
Je kunt altijd telefonisch vragen of je em mag omruilen, omdat je bijvoorbeeld geen goed gevoel meer hebt bij dit exemplaar maar ze zijn t niet verplicht.
Hou er ook rekening mee dat n AD em aan kan nemen, maar dat ze hier ook verwerkings/verzending/administratie kosten voor in rekening kunnen brengen, aangezien t horloge niet bij hen is aangeschaft. Zelf ook wel eens meegemaakt.