Seiko prospex automatic stopt tijdens dragen

Goedemiddag iedereen,

Ik heb op vrijdag 29 november een seiko automatic gekocht bij de seiko outlet in Roermond.
Nu valt deze soms stil tijdens het dragen.
Dit gebeurd tussen 13.00 - 13.15, 14.00 - 14.15 en 15.00 - 15.15.

Nu ben ik mijzelf pas sinds dit jaar gaan verdiepen in horloges en zou ik graag wat advies willen.
Is het verstandig om deze om te ruilen (als dat mogelijk is, aangezien de stickers eraf zijn).
Kan ik ze verplichten om deze om te ruilen tegen een goed werkend model? Kan dit niet vinden op google helaas.
Of kan ik hem net zo goed op laten sturen dat ie gerepareerd wordt?

Ik heb al gebeld met seiko roermond en die gaven aan dat het horloge dan opgestuurd wordt naar Seiko omdat dit probleem niet voor zou moeten komen.
Nu is roermond niet om de hoek en ze gaven aan dat ik bij elke officiele seiko verkoper terecht kan voor de reparatie.

3 likes

Volg het advies op dat ze gaven: zoek een Seiko AD op bij jou in de buurt en laat hen de reparatie onder garantie uitvoeren. In welke regio woon je?

4 likes

Bedankt voor je reactie. Ik woon in Eindhoven. Zal zo even kijken op de seiko website waar ik terecht kan.

Eigenlijk denk ik dat ze omgeruild zou moeten worden voor een nieuwe.
Het ding is hagelnieuw en direct zit je met een gloednieuw maar wel gerepareerd horloge.
En dat de stickers eraf zijn?
Als je een nieuwe broek koopt haal je de etiketten er toch ook af voor je die gaat dragen lijkt me.
Je kunt niet constateren dat een product niet goed is voor je het in gebruik neemt .

3 likes

Einhoven- Roermond? Uurtje rijden. Ik zou echt terug gaan.
Edit, even gechect. 45 min zelfs maar.

1 like

Ja, vind ik persoonlijk ook, maar ik weet niet of ze dat verplicht zijn. Online lees ik alleen maar dat ze hem of omruilen of laten repareren, en dat ze zelf bekijken wat ze gaan doen.

Ik snap dat helemaal, echter omruilen zijn ze nooit happig op en als het een beetje tegenzit krijg je een exemplaar met hetzelfde probleem. En kost TS waarschijnlijk weer een dag op en neer.

Na reparatie hou je gewoon jouw fabrieksgarantie en weet je zeker dat het goed is. Maar snap wel dat er dan een wat negatief gevoel aan blijft hangen

1 like

Siebel op de Demer

1 like

Het liefst wil ik hem toch omruilen voor een nieuw exemplaar. Heb het gevoel dat ik er net een heb met een productiefout.

2 likes

Denk dat ik morgenochtend toch even naar seiko ga in Roermond om hem om te ruilen

2 likes

Dan zou ik wel eerst even bellen of ze dit model nog wel op voorraad hebben, voordat je voor niks rijdt. Succes, hoop dat je met een 100% werkend exemplaar weer terug naar Eindhoven rijdt :+1:t4:

1 like

Thats the spirit.

1 like

Volgens de wet hoeft Seiko Roermond het horloge niet om te ruilen voor een ander. Jij moet ze in de gelegenheid stellen het probleem eerst op te lossen.

Als ze telefonisch hebben aangegeven het horloge terug te sturen. Zal dit hoogstwaarschijnlijk ook zo gaan. Zeker in geval van een Outlet waar ze niet overal standaard voorraad van hebben.

Ik zou zelf de moeite besparen en het horloge naar een lokaal geautoriseerd Seiko dealer brengen.

5 likes

Lekker laten opsturen! En bespaar je de moeite en benzine en ga lekker naar de AD in Eindhoven.

2 likes

Niet leuk als dit gebeurt.
Maar ik zou m bij een Seiko dealer brengen.
Ter reparatie.
Komt zeker weer goed.

3 likes

Het gaat overigens om de Seiko SPB253J1 (limited edition), waarvan ze er 25 op voorraad hadden tijdens Black Friday. Grote kans dat ze hem inderdaad niet meer hebben.
Denk dat ik ze morgenochtend eerst bel met de vraag of ze hem op voorraad hebben, zo niet dan toch maar hier naar een AD.

En wat Jim zegt, zag ik online ook. Als ik voor niets naar Roermond rijd, vind ik het toch zonde van mijn tijd.
Gelukkig heb ik sinds ik hier op het forum zit, al meerdere aankopen gedaan waardoor ik niet horlogeloos rond hoef te lopen.

1 like

Mooi hoor, zeker met die bruine nato!

1 like

Al hebben ze hem nog, is het nog de vraag of ze deze willen ruilen voor je. Ik verwacht het namelijk niet. Kom er met enige regelmaat, maar niet voor de service of deskundigheid van het personeel…

2 likes

Je kunt altijd telefonisch vragen of je em mag omruilen, omdat je bijvoorbeeld geen goed gevoel meer hebt bij dit exemplaar maar ze zijn t niet verplicht.

Hou er ook rekening mee dat n AD em aan kan nemen, maar dat ze hier ook verwerkings/verzending/administratie kosten voor in rekening kunnen brengen, aangezien t horloge niet bij hen is aangeschaft. Zelf ook wel eens meegemaakt.

1 like

Iedereen bedankt voor jullie reacties, wordt gewaardeerd!
Ik ga morgenochtend bellen of ik hem kan omruilen, zo niet, breng ik hem hier naar een AD.

1 like