Seiko Sarb033 of Sarb035

Hij ziet er zo op foto’s vrij fors uit, hoe is het dragen?

Ook aan @jurgen0411 de vraag

Nee hij draagt gewoon goed. Niet te groot niet te klein

1 like

Pols fotos vertekenen als een malle. Maar is een zeer fijn maatje om de pols. Allicht relatief dik.

1 like

Kan het bevestigen. Draagt heerlijk.

5 likes

Ik ga er even voor zitten. Bollocks, imho.

Oorspronkelijk waren lichte (wit, zilver, crème etc.) wijzerplaten default. Voor militair gebruik kwam de zwarte wijzerplaat op. (Radium contrasteert meer met zwart, zowel overdag als 'snachts). In vredestijd werden de militaire horloges ook populair. Veteranen bleven hun horloges dragen, en dat vond navolging. Dat was voornamlijk om de coolfactor, veteranen waren cool. Het bezit van méér dan één horloge was niet zo gebruikelijk. Je droeg je horloge gewoon altijd zolang je het droog hield. Áls er al een draagregel aan kleur verbonden was dan was een zwarte plaat gewoon meer ‘utility’ dan ‘club/salon’. En dat stond los van het tijdstip van de dag.

Ik denk dat het napraterij is. Ik zou niet weten van wie, maar net zoiets als roepen dat het bon ton is je pink op te tillen bij het nemen van een slokje thee. Ook bollocks.

Maar in hetzelfde artikel lees je dan ook:
“Stylish men know not to wear brown shoes with a black belt, a pre-tied bow tie, or pajamas outside of the house”.
(Daar zit wat in captain obvious).
“Even if you only own one nice watch, you shouldn’t wear it every day for several reasons. First, if the watch is a piece that you love, giving the watch a break will make it last longer”. (Really?)

Maar je zou kunnen zeggen dat van huis uit een lichte wijzerplaat net iets meer formeel is dan een witte, gezien de oorsprong van de zwarte. Er zijn vast genoeg bronnen die juist deze versie onderschrijven.

3 likes

Valt inderdaad een hoop voor te zeggen, wel goed om een beetje de historie erachter te kennen :slight_smile: weer wat geleerd!

In lijn met wat ik daarvoor schreef bedoelde ik natuurlijk:
een lichte wijzerplaat net iets meer formeel is dan een zwarte.

1 like

ik heb ze allebei! dus als je ze een x live wilt zien mag dat!

1 like

Alle traditie is napraterij. Dat jij het niet met deze traditie eens bent is prima, het is een vrij land. :grinning: De één z’n traditie is de ander z’n heiligschennis.

Maar misschien dat deze zienswijze de OP helpt om eens op een andere manier naar licht versus donker te kijken.

2 likes

Heb zelf eerst de zwarte gehaald omdat ik dacht dat die mooier was, vervolgens de witte en was stom verbaasd over hoe veel mooier die witte in het echt overkomt vergeleken met op foto’s. Dus ik raad ongetwijfeld de witte aan.

2 likes

Klopt :slight_smile:

Dat is fijn dank u, en er zijn inderdaad tradities en gewoonten waar ik “het mee eens ben” en vast ook waar ik het “niet mee eens ben”. (ben niet zo van de pvdd maar “ganstrekken” misschien) Maar betwijfel dus dat het (in casu “zwarte platen zijn meer voor 'savonds”) wel een traditie ís. :smile:

Ook de zwarte eens gekozen, en ben altijd benieuwd gebleven naar de witte irl. Wellicht ooit een impulsaankoopje dan. Ik denk dat hij 'savonds beter afleesbaar is, om in “wit is voor overdag” sferen te blijven :smile:

1 like

Hela, dat zijn ze nog steeds :worried: :slight_smile:

5 likes

Dank u, en dat vind ik ook, maar dat lag een jaar of 70 geleden toch anders. Nu wordt je afgeraden om in uniform te reizen.

Eensch. Maar we mogen weer in pak over de A2 kachelen, Daesh is bijna verslagen namelijk.

033 op een grijze strap is mijn favoriete combinatie

3 likes

Beide in huis hier. Wit iets origineler, zwart gaat met alles.

4 likes

Sarb033. Once you go black, you never go back :wink:
Groeten van zijn kleine neefje.

4 likes

Once you go black…
You are a single mom :wink:

Wat een prachtige foto daar in de bergen…:relaxed: :+1:

2 likes

Ik dacht het wél! :sunglasses:

1 like