Seiko SARB033 vs SDGM003 vs ... ?

De SDGM003 is wat betreft afwerking beter dan de SARB. Zo is de horlogeband naar het schijnt veel beter, de wijzers zijn mooier, … . Zoals anderen ook al gemeld hebben, is de zwarte onyx op de kroon iets minder.

Maar wat mij het meeste tegenhoudt, is dat hij net iets te groot lijkt. De SARB lijkt mij qua grootte veel interesanter.

Is er geen ander merk dat ook een automaat aanbiedt zoals de SDGM003 en dit met dezelfde afwerkingsgraad maar kleiner zoals de SARB en dit dan nog eens binnen dezelfde prijsklasse.
Ik heb ook al zitten kijken naar een Longines Conquest Classic automaat maar dan zit ge onmidellijk al aan het dubbel van de SDGM en dus vierdubbel van de SARB.

Is de Longines dit wel waard?

Zijn er leuke vergelijkbare alternatieven?

:joy:

1 like

Heb je beide horloges in handen gehad, of baseer je dat op wat er geschreven is op het internet en hier op het forum?
De sarb is een uitstekend horloge in zijn prijsklasse. Persoonlijk vind ik de eenvoudiger stalen band van de Sarb mooier.
Btw Die zwarte onyxkroon is natuurlijk gewoon te vervangen door een normale kroon van Seiko. En dat zou ik dan ook onmiddellijk doen.

Goed punt! Meningen en plaatjes op internet zijn altijd handig om je te oriënteren. Maar alleen door een horloge irl te zien en vooral ook 'ns om de pols te hebben, weet je écht of het horloge iets is voor jou.

De vraag of de Longines het dubbele ‘waard is’ van een SDGM is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Vind Longines een mooi merk maar het betreffende horloge is natuurlijk niet ‘twee keer zo goed’. In geen enkel opzicht en de productiekosten ontlopen elkaar natuurlijk ook niet veel. Dus je betaalt gewoon de ‘Swiss made-toeslag + de fancy brand-tax’ extra. :wink:
Maar als jij het een mooi horloge vindt en het ook de meerprijs waard vindt, moet je dat natuurlijk doen!
De hier ook voorgestelde TAG Heuer is natuurlijk weer een stuk duurder en hier geldt hetzelfde verhaal. Mooi merk, maar niet goedkoop.
Succes en veel plezier met kiezen!

De Longines is gigantisch. Als je de SDGM003 groot vind… Ik zou eerst eens naar een Longines dealer gaan, want hrologe lijkt me moeilijk te vergelijken met de Seiko’s.

Mijn alternatief: