Seiko SARB033

Vorige week woensdag in Japan mijn Seiko SARB033 besteld en vandaag ontvangen. Keurig verpakt en goed beschermd voor de lange reis. Werkelijk een prachtige klok. Ik ben er heel blij mee en ga deze poor mans Grand Seiko vaak en met veel plezier dragen.
Natuurlijk wist ik dat ik invoerrechten en inklaringskosten moet betalen. Bij elkaar ongeveer €85,-. Wat mij heel erg verbaasd heeft is dat je dit bedrag contant aan de bezorger moet afrekenen. Niks geen pin mogelijkheid, gewoon cash afrekenen en dan ook nog geen kwitantie ontvangen van de bezorger van PostNL.
Ik heb de bezorger op de factuur laten schrijven dat ik dit bedrag aan hem heb voldaan want dan heb ik tenminste nog enig bewijs dat ik heb betaald. Bepaald niet erg professioneel van PostNL en echt niet meer van deze tijd.

2 likes

Naast je neer leggen en lekker genieten van je sarb​:+1:, waar zijn de foto’s?:grin:

Pakje uit z’n handen rukken en de deur dichtdoen met dat cashbeleid.

1 like

Is dat nu veel voordeliger dan de Euro 310 vanuit Engeland?

Nice veel plezier ermee! Waar had je de sarb besteld?

Brand You Japan.

1 like

door de lage euro ben ik nu wat duurder uit gekomen. Scheelt een paar tientjes.
Welke winkel levert deze Seiko in Engeland ?

ebay winkel 240gbp incl verzenden

Mooie prijs en weer wat geleerd…

Was niet mijn bedoeling om cognitieve dissonantie te veroorzaken :wink:

1 like

Goeie aankoop! Zit al maanden te twijfelen of ik ook een SARB033 moet bestellen, heb 'm alleen niet echt nodig :innocent:
Tot nu toe heeft het verstand gewonnen maar weet niet of ik nog lang Sarb-loos zal blijven…

Wel vervelend dat gezeik met invoerrechten etc. Denk dat als het 'm wordt voor mij ik voor die Engelse shop kies.

yup, lekker retro hè, ik ken het

ik moest onlangs 19,83 euro (gepast nog wel, haha!) betalen, gelukkig is er bij ons een postbalie in de supermarkt waar ze het pakketje dan heenbrengen en waar je wel kan pinnen

die bezorger was er ook totaal niet gelukkig mee, en voelde zich door PostNL gewantrouwd en dat kan ik me wel voorstellen omdat elke pizzabrommer tegenwoordig zo’n beetje een mobiele pin (en uiteraard wisselgeld) bij zich heeft

Maar …, uhhh…, waar zijn de f o t o ’ s ? ?
:wink:

Jaaahhh, ik geloof er ook niks van. Duimzuigerij.
:grin:

Elf.

vooruit maar weer dan :smile:

5 likes

Nice !!!

En met de 6R15 “C” versie uurwerk.

Een verse zo te zien.

Feli.

Elf.

Erg mooi. Hou je 'm op staal of gaat-ie op leer? Mooie donkerbruine band zou erg goed staan denk ik…

Ik overweeg er een zwarte kroko band op te zetten. De originele band heeft voor mijn pols van 17 cm net te weinig verstel mogelijkheden. Net te strak of veel te ruim.

Wellicht ter inspiratie. Ik had mijn Seiko Spirit (zelfde stijl als sarb) op zo’n bandje:

6 likes

Bijzonder fraai en voor een goeie prijs👍

1 like