Op verzoek van Tuur1968 een paar plaatjes. Ben geen beste fotograaf en toestel (telefoon) is mogelijk nog slechter… Haalt het dus niet bij de super foto’s die ik hier op het forum zie.
Thnx
De 033 is een Cachet croco. De 017 is een Cachet met ruwer ‘tuig leer’ (oid). Beide hebben een universele sluiting. De stalen standaard band op de 033 vind ik lastig te verstellen voor mijn pols terwijl de lederen standaard band van de 017 een mi erg matige kwaliteit heeft. De combi rood/bruin croco vind ik prachtig staan bij de zwarte wijzerplaat. Het ruwere leer vind ik weer beter passen bij het karakter van de 017. De universele sluiting van gepolijst edelstaal past weer mooi bij de kasten van beide horloges (en vind ik gebruiksvriendelijker vergeleken met de originele sluitingen).
Inderdaad mooie combinaties met kast, wijzerplaat en band
Lekker dan, dat maakt mij een bejaarde (68) boef, want ik betaal nog regelmatig contant…
On topic: prachtige Sarb, op staal.
Klopt wel. De 033 wil imho graag bruin met ofwel wat roodachtig ofwel wat cognac/honing hué (zeg je dat zo?).
Puur pure chocolade bruin past minder goed. Dat roodachtige leer zal ik wel niet zo gauw kopen als ik wil matchen met schoenen…
Diameter is niet zo’n prijsdeterminator natuurlijk.
Maar de SDGM heeft:
-Beter afgewerkte wijzers en indices (kijk maar eens met een loep, een wereld van verschil, zwakker puntje van de SARB)
-De kast is gehard (Diashield). Het is misschien geen Sinn of Damasko niveau, maar je mag verwachten dat de kast langer mooi blijft dan die van een SARB.
-AR coating. Tweezijdig. Over de AR coating zit een “stain resistant coating”.
Toch gaat design dan voor bij mij. Ik zou willen dat er een SARB033 kwam met deze features. En drilled lug holes graag dank u wel.
= SARB023
Elf.
Die naar het schijnt beter afgewerkte indices en wijzers heeft dan de 033/035. Als je de vormgeving digt is het een mooi alternatief.
De “swordhands” vind ik wel mooier qua vorm.
Gaat nog wel een week of 3 duren voor de Sarb035 binnen is
dit natuurlijk wanneer het horloge niet door de duoane wordt teruggestuurd
Geen flauw idee. De 033/035 heeft in ieder geval wel lume, wat niet aanwezig is bij de, oa., 023 of 021
Op de achtergrond de 065
Elf.
Ok, als ik dit post blijft de SARB033/035 misschien wat exclusiever :

Niet mijn horloge, ik heb een 033.
Ik doel op de onregelmatigheden aan de randen van met name indices en secondenwijzer.
Ook de aansltuiting van lume op de indices heeft iets onregelmatigs. Is met het blote oog zichtbaar, bij mijn horloge op de 12 met name. Ik kan er mee leven.
De lume vind ik zelf een pré.
Die onderste is toch geen SARB035? Volgens mij zie ik andere wijzers, indexen, kast…
Klopt te snel opgeladen
sarb023. Echt een toppertje en wat exclusiever dan de 033/035. Hoekige kast. Lijkt daardoor erg op de sbdc007 aka Shogun