Seiko SARB033

Marcel,

Ja zal ik doen…en had deze band nog liggen maar is wel 20mm !!

Staat ook goed.misschien een nog wat donkerdere bruine band een idee staat denk ik ook goed.fijne avond

Prachtige klok. Ik kijk al uit naar meer foto’s ! Heel veel plezier ermee!

Wow, die is fraai👍
Diameter?

Ben content met mijn Grand Seiko, heel content
Zit als gevolg hiervan serieus na te denken over een creme Grand Seiko Quartz (ja echt)
Deze zijn echter over het algemeen 37/38mm ( heb een 40mm op het hoog trouwens)

Zojuist de SARB035 besteld om te bezien of ik de 37/38mm kastomvang passend ga vinden
Als je de vele reviews leest over dit horloge begin je toch sterk aan de vraag te denken waarom je een GS nodig hebt
Als de maat passend is, is dit wellicht een mooie aanvulling
Vind hem op zwart, grote schub alligator wel heel chique
Maar dat komt ook zeker omdat het verschil tussen de SARB stalen band en de GS stalenband wel significant is

Dit is waarschijnlijk wel great value for money
Houd jullie op de hoogte

40,5

Details: http://www.seiyajapan.com/products/seiko-brightz-automatic-sdgm003

Bekend mee maar de Brigthz kost $600+ ipv #300+ US$
Daarnaast vind ik bij de witte variant de kroon met de zwarte ??? storend
Heb nog niet uitgezocht os deze eventueel vervangen zou kunnen worden :wink:
De maatvoering qua kast is zeker beter
daarnaast klein beetje “Explorer 36mm versus 39mm issue” met de minutenwijzer
Deze is estetisch wellicht net iets te kort omdat hij het einde van de indices niet bereikt
Maar natuurlijk een “kniesoor” die daar op let …

Ja hij is een stuk duurder maar schurkt wat ik begrijp dicht tegen de GS aan qua afwerking.

De stalen band is zeker weer een niveau beter/strakker
Weet niet of deze band wel schroeven heeft of ook de standaard pins?
De brede/smalle schakel structuur lijkt sterk op die van een GS idd

De maat is 40,5mm…voor mij de perfecte maat !

Ik ben zo’n kniesoor ja.
Als die wijzers “klopten” had ik wel een Brightz gekocht. De chapterring vind ik bij de SARB ook mooier.

gelukkig … ben ik niet de enige …
nu alleen nog “kniesoor” af geraken voor wat betreft mijn mentale “minimaal 40mm” eis.
Heb al eens een prachtige Glashutte Original Senaor 60’s gehad van 39mm.
Die voelde met name klen door de geringe hoogte.
De SARB035 heeft letterlijk wat meer gewicht dyus ik hoop echt dat de 37/38mm worden gecompenseerd
De lug tot lug afmeting gecombineerd met de hoogte van de kast zijn wellicht voldoende…
We gaan het zien en voelen maar ik vind het echt een plaatje op een mooie alligator band

Super klokjes, die SARBjes :wink: Heb zelf de 033 en de 017. En ja, beide op leer gezet (2 x Cachet met vlindersluiting). Persoonlijk vind ik ze op leer veeeeeeeel mooier. Nog veel mooier… En ja, een vergelijk tussen een 033 of 035 met een GS is snel gemaakt. Een GS (hi-beat) staat ook op mijn verlanglijstje. Maar een SARB is al snel een factor 10 goedkoper.

1 like

Heb je foto van de Cachet banden?
Gr/Arthur

Je had natuurlijk € 20 kunnen geven en met een gul gebaar zeggen “laat de rest maar zitten”… :innocent:

1 like

Dat was dus de grap, dat kon ook niet. Haha!

Had het wel gekund was het ook niet gelukt, ik doe alles met pasjes. Contant geld is voor boeven en bejaarden.

1 like

Heb net de Seiko SDGM003 opgehaald…band korter gemaakt !!

Heb zelf de SARB035 gehad maar deze SDMG is toch echt een stap omhoog en bedoel daar niets negatiefs tov de SARB…

Perfecte middenweg tussen de SARB kwaliteit en de Grand Seiko !!

2 likes

Met name de band is idd een behoorlijke stap omhoog
Als ik de SARB035 toch te klein vind komt hij op het forum voor een mooie prijs te koop
Zal ik alsog de witte SDGM bestellen :wink:

Zal je zeker niet tegenvallen geloof me !! Heb ze allebei gehad…

Succes

De vraag voor mij is of de betere band en de wat grotere diameter het grote prijsverschil rechtvaardigt. Voor mij niet in ieder geval. Ik vind de wijzers van de SARB echt mooier, met name de seconden wijzer. De afwerking van de SARB is ook buitengewoon mooi en heeft m.i. de beste prijs/kwaliteit verhouding.

1 like