Seiko Sarx 033 halen als je de Sarb065 al hebt

Hallo iedereen.

Ik vroeg me af wat jullie ervan vinden

Ik heb de sarb 065

Nu viel me dit nieuwe model op van Seiko ik vind het ook wel wat hebben.

Sarx033

Teveel overlap met elkaar of kan dit prima zo?

2 likes

Nooit vragen om meningen hier, die zijn toch zodanig verschillend dat je het helemaal niet meer weet. Voor wie koop je klokjes? Toch voor jezelf! lekker doen waar je je het best bij voelt. just my 2 cents!

1 like

Mmmm… Lastig… Hangt erg van de vorm van je pols af. Ik zou het niet kunnen hebben denk ik. Ik zou denk ik de 065 links dragen en de 033 rechts…

Sterkte met je beslissing.

Kan prima samen. Al zou ik als ik jou was voor de sarb met zwarte wijzerplaat gaan, dan is er nog iets meer onderscheidend vermogen :wink:

Of om helemaal in het cocktail thema te blijven, die SDGM003 die hier te koop staat in het verkoop gedeelte.

Zou niet weten waarom niet. Hier zijn geen regels voor. Als jij dit allebei mooie horloges vindt; lekker kopen. Ik heb een halve kist vol met zwarte duikers. Toch vind ik dat ze geen overlap hebben.:slight_smile:
Maareh, je wilt 'm gaan ‘halen’? Is wel een eind fietsen hoor, Japan!:wink:

1 like

Ik vind ze weldegelijk een andere uitstraling hebben. De Sarb vind ik wat dressier en de Sarx wat sportiever / all-rounder (soort Aqua Terra). Beiden mooi.

Hij is wel mooi, maar ik vind te weinig onderscheidend. De cocktail heeft iets meer bang. Ik koop meestal onderscheidende horloges in mijn collectie. maar het zal je blijven volgen totdat je ze beide in handen heb. Zoals ik met mijn nighthawk in staal en in PVD.

Als je een dozijn van de SARX33 koopt, krijg je er 13…

Ga passen om te ervaren of het horloge bij je past en of je het in het echt ook mooi vind.
Als dat het geval is, gewoon aanschaffen.

De SDGM, dat zou mijn keuze zijn👍

Of sarb033

ja idd , ook ik zou voor de SDGM gaan , erg mooie klok

Zijn deze modellen van Seiko nou echt nergens in Nederland te bezichtigen ?

Voor mij zou het teveel overlap zijn. Maar of je het daarom niet moet doen…

Wat een paar streepjes op een plaat verschil kunnen maken eigenlijk.

Van prachtig naar…tsja boring eerlijk gezegd

Bij Luuk in Gelderland :joy:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Kun jij met dat Ten2Two niet gewoon je aansluiten bij de Thuisbezorgd app?

Kan @SwedishChef die klokjes mooi rondbrengen op z’n brommer

1 like

Je bedoelt de Cocktail versus de SARX033, die een gladde wijzerplaat lijkt te hebben?
Ja en dat is dus de kracht van een mooie dress watch. Een of enkele details kunnen zo’n ingetogen ontwerp een enorme uitstraling geven, als het goed gedaan wordt.
Heb dat zelf met deze Certina. Zonder die plaat zou ik het echt een heel saai ding vinden. Nu denk ik er af en toe aan om 'm te verkopen. Maar als ik 'm dan weer een dagje om heb en de hele dag die fraaie wijzerplaat zie, dan besluit ik 'm tot nu toe toch weer steeds te houden…:wink:

Overigens moet ik zeggen dat van de SARX033 volgens mij nog geen real life foto’s zijn (of vergis ik me?). En vaak ziet zo’n horloge er dan in een keer een heel stuk beter uit. Bijvoorbeeld omdat er er dan een mooie sunburst plaat op blijkt te zitten of het lijnenspel van de kast eigenlijk heel fraai blijkt te zijn. We zullen zien.:slight_smile:

1 like

Inderdaad, het is altijd even afwachten wat andere foto’s doen. Deze Certina vind ik daarentegen weer mooi terwijl hij eenzelfde soort eenvoudigheid en cleanheid uitstraalt.
Voelde me als Seiko liefhebber bijna schuldig om het woord ‘boring’ te gebruiken…:wink:

1 like

Thanks!
En voel je niet schuldig. Ik ben niet boos. Misschien een klein beetje teleurgesteld…:wink:

1 like