Sinds kort is dan toch de vonk overgeslagen naar Seiko, een paar jaar geleden vond ik ze but ass ugly maar tegenwoordig heb ik die mening toch een beetje bijgesteld. De heilige graal voor veel Seiko fans zijn toch wel de Marine masters. Nu zag ik verspreid over het internet een aantal hommages van de SBDX001/SBDX017mvoorbij komen, daar heb ik dus wel oren naar.
Ik heb de volgende twee merken gevonden die hommages maken: Sharkey (himq), mekur. Misschien zijn er nog wel een aantal. Weet iemand een goed adres om aan zn horloge te komen, liefst op de stalen band. Want zie zelf door de bomen het online bos niet meer
Dat probleem is eenvoudig op te lossen met 20mm SEL van Strapcode icm met een 20 of 22mm bracelet. PB maar voor meer info, hiervoor hoef je echt een Sumo niet links te laten liggen!
Ik zou het doen. Ik lees hier vooral “adviezen” in de trant van “hommages sowieso niet doen”, maar waarom eigenlijk niet? Ik heb niet het idee dat iemand het ook echt heeft geprobeerd. Ik heb de Merkur even gedragen onlangs en was zeer tevree.
Het uurwerk is de top, afwerking en het polijstwerk is ook echt top. M.i. totaal onvergelijkbaar met microbands en met andere horloges in de prijsklasse van de MM300.
De MM300 is top. In alles. Tweedehands 1300/1400 euro. Probeer maar eens iets gavers te vinden voor dat geld. Dat lukt natuurlijk nooit. Het uurwerk, de kast, de wijzerplaat, de lume. Gewoon top. Ik weet nog heel goed dat @mako hier binnen kwam stappen om een horloge te kopen. Hij had een MM300 om zijn pols. Tot die tijd vond ik het - en dat heb ik meermaals op HF ook verteld - maar een duur ding zo zonder saffier en met een aluminium bezel. Maar als je hem eenmaal ziet en vastpakt, dan ben je om. Helemaal om.
Toegegeven, hij is wat hoog en zwaar, maar met een flinke pols is dat geen enkel probleem. Zelf heb ik er ook kort eentje gehad, ik kan hem helaas niet hebben met mijn tienermeisjespolsen.
In die prijsklasse zijn er geen microbrands meer volgens mij, alleen de MKII Kingston of Nassau zijn inmiddels (bij lancering nog niet) zo duur. En dat zijn hommages. Dus dat telt niet