Seiko SBDX hommage

Hi,

Sinds kort is dan toch de vonk overgeslagen naar Seiko, een paar jaar geleden vond ik ze but ass ugly maar tegenwoordig heb ik die mening toch een beetje bijgesteld. De heilige graal voor veel Seiko fans zijn toch wel de Marine masters. Nu zag ik verspreid over het internet een aantal hommages van de SBDX001/SBDX017mvoorbij komen, daar heb ik dus wel oren naar.

Ik heb de volgende twee merken gevonden die hommages maken: Sharkey (himq), mekur. Misschien zijn er nog wel een aantal. Weet iemand een goed adres om aan zn horloge te komen, liefst op de stalen band. Want zie zelf door de bomen het online bos niet meer

1 like

Waarom niet voor een “echte” Seiko gaan? De SBDC061 heeft wel wat weg van de MM300 maar is een stuk goedkoper :wink:

11 likes

Is de aanschaf van een “originele” Seiko geen optie? Wellicht tweedehands om de prijs wat te drukken.

Lijkt me beter dan deze obscure merken. Kwaliteit is toch anders.

1 like

Ik hoor (en heb gezien) dat de kwaliteit van de Merkur echt goed is. Heb je ook gelijk saffier. Was er erg over te spreken!

Gewoon zoeken op eBay.

1 like

Gewoon lekker een Sumo halen en daarna doorsparen voor een Marine Master.

afbeelding

12 likes

Sumo heb ik wel gepast op rikketik maar stoorde mij echt enorm aan de lugs en de aansluiting van de bracelet.

Dat las ik ook vandaar ook mijn intresse, snap dat het nooit dezelfde kwaliteit heeft als een MM300 daar is de prijs ook naar.

2 likes

Ik zou ff doorsparen voor the real thing. Of een mooie tussenstap met een Sumo of Shogun.

Mijn advies: Bij Hommage niet doen.

2 likes

Ik heb een Sumo als basis met de SBDX017 dial en wijzerset. Voor mij de ultieme mod, kost 7 maanden te realiseren maar dan heb je ook wat:

16 likes

Dat probleem is eenvoudig op te lossen met 20mm SEL van Strapcode icm met een 20 of 22mm bracelet. PB maar voor meer info, hiervoor hoef je echt een Sumo niet links te laten liggen!

Durf ik naar het prijskaartje te vragen? :wink:

1 like

Absoluut een fraaie originele Seiko kopen. Je gaat toch geen homage van een zeer bereikbaar merk kopen :roll_eyes:

3 likes

Ik zou het doen. Ik lees hier vooral “adviezen” in de trant van “hommages sowieso niet doen”, maar waarom eigenlijk niet? Ik heb niet het idee dat iemand het ook echt heeft geprobeerd. Ik heb de Merkur even gedragen onlangs en was zeer tevree.

De echte MM300 is gewoon best slechte value for money als je kijkt naar wat microbrands van tegenwoordig bieden, tenzij je heel veel waarde hecht aan de kast-uit-één-stuk of het manufactuur-uurwerk.

4 likes

Jij wel. Afschrijving zal lager zijn als die Verge muntjes van ons :wink:

1 like

Poeh, inderdaad. Brrrr. :cry:

1 like

?? Dit kan ik haast niet geloven.

Het uurwerk is de top, afwerking en het polijstwerk is ook echt top. M.i. totaal onvergelijkbaar met microbands en met andere horloges in de prijsklasse van de MM300.

2 likes

Geloof het ook maar niet. De MM300 is een regelrechte topper, ja hij kost wat maar een klassieker in spe zeker als er geen opvolger komt.

Maar voor de liefhebber is een hommage “ok moi” :wink:

De MM300 is top. In alles. Tweedehands 1300/1400 euro. Probeer maar eens iets gavers te vinden voor dat geld. Dat lukt natuurlijk nooit. Het uurwerk, de kast, de wijzerplaat, de lume. Gewoon top. Ik weet nog heel goed dat @mako hier binnen kwam stappen om een horloge te kopen. Hij had een MM300 om zijn pols. Tot die tijd vond ik het - en dat heb ik meermaals op HF ook verteld - maar een duur ding zo zonder saffier en met een aluminium bezel. Maar als je hem eenmaal ziet en vastpakt, dan ben je om. Helemaal om.

Toegegeven, hij is wat hoog en zwaar, maar met een flinke pols is dat geen enkel probleem. Zelf heb ik er ook kort eentje gehad, ik kan hem helaas niet hebben met mijn tienermeisjespolsen. :cry:

In die prijsklasse zijn er geen microbrands meer volgens mij, alleen de MKII Kingston of Nassau zijn inmiddels (bij lancering nog niet) zo duur. En dat zijn hommages. Dus dat telt niet :wink:

3 likes

Dat dus. Probeer hem maar eens om de pols te krijgen dan ben je om :kissing:

1 like

Wel kansloos dat Seiko in een dergelijk model geen saffier levert. Enkele goedkopere modellen hebben wel saffier. Voelt een beetje goedkoop dit…

2 likes