Seiko SBDX hommage

Nee want er staat duidelijk de merknaam van de fabrikant op de wijzerplaat en inderdaad wat @Thehaguedragon al aangeeft: niemand ziet het verschil tussen de Seiko en bijvoorbeeld een Merkur. 99,6% van de mensen heeft überhaupt nog nooit van een Seiko MarineMaster Professional gehoord. En ja, als Seiko het “origineel” achterlijk duur maakt, dan gaan mensen vaker voor hommages en daar is niks mis mee. Waarom 1500 euro betalen voor een duikershorloge met een ongereguleerd uurwerk zonder saffierglas en verder eigenlijk niks bijzonders wat de steile prijs verantwoordt? Als je 1500 euro te verbranden hebt en je wilt per sé een duikershorloge van Seiko, koop dan gewoon een Darth Tuna, vele malen meer waar voor je geld.

1 like

Mwah, Seiko maakt genoeg horloges in verschillende prijsklasses. Dus er is genoeg keuze wat betrefd originele Seiko’s.

Het is gewoon goedkoop meeliften van Mekur op het populaire horloges dat Seiko heeft ontworpen. Het is zelfs de naam, Oceanmaster ipv Marinemaster. Zelfs daar doen ze hun best zoveel mogelijk te immiteren.

2 likes

Ze bieden een alternatief welke eigenlijk niet significant onder doet voor het origineel voor een fractie van de prijs, die mensen zijn gewoon ondernemend slim.

Stop.

Ik was niet van plan om me ermee te bemoeien, maar stop.

Je gaat mij niet vertellen dat zo’n hommage dezelfde kwaliteit heeft als een MM300. Dat uurwerk alleen al :joy:

Als je er niks om geeft…prima. Dat is wel wat anders dan beweren dat je dezelfde kwaliteit in huis haalt

5 likes

Kom maar met bewijzen dan haha, ik ben benieuwd

Haha jij begrijpt een mm300 echt niet. Dat is wel duidelijk. Nooit een langer dan anderhalve minuut vastgehad.

2 likes

Waarom combineren ze de specs/value for money dan gewoon niet met een eigen ontwerp?

De mm300 is gewoon Seiko’s ontwerp en daar moeten anderen afblijven.

1 like

En hoe weet jij dat zo zeker?

Op basis van de dingen die je zegt.

Haha kom op man, de MM300 hoeft zich niet te bewijzen. Daar kan zo’n microbrand niet aan tippen.

1 like

Dus als je een MM300 hebt vast gehad is het onmogelijk om een negatieve mening erover te hebben? Omdat hij zo perfect is? :laughing:

1 like

Ja. Laten we het daar op houden.

Oh kom op man :laughing: probeer ten minste met argumenten te komen

Nee, want dat heeft geen enkele zin. In een ander topic, of misschien wel eerder in ditzelfde topic heb je dezelfde vreemde dingen gezegd over een MM300, en je bent alleen maar aan het trollen. Dat is niet erg hoor, want zoals ik zei, je weet gewoonweg niet beter.

Zodra je dingen gaat roepen als dit:

Dan heeft een discussie al niet eens zin meer. Andere mensen zijn dat wel gaan doen, maar dat had toch ook geen nut. Jouw mening is al klaar en daar gaat geen argumentatie verandering in brengen. Lekker je Merkur dragen.

Het argument dat de gesprekspartner een idioot is voer je hier aan, heel volwassen. Laten we het hier maar bij houden. Je eet uit de hand van die Japanners.

Ah. Dus toch.

Even chillen tegen @Selie. De MM300 is een icoon, die Merkur een replica. En daar zit het verschil in.

Waarom kan Steinhart makkelijker door de beugel? Omdat ze replihommages maken van horloges van 6 tot 80k en dat kan niet iedereen kwijt.

Een replica maken van een horloge van 1600 piek is onzin. Dan geef je…wat…al 25% uit om niet het echte werk te hebben?

zou eigenlijk verboden moeten worden.

2 likes

Ik blijf het lollig vinden, kopieën stelselmatig een ‘hommages’ [een eerbetoon] noemen. Denk niet dat de meeste originelen kopieën als een eerbetoon zullen ervaren… maar goed, als jullie het leuk vinden die term te blijven gebruiken: Lollig!

1 like

Ah maar check deze.

Een echte SKX met een knipoog naar de Comex Subs, dit is mijn ogen een echte hommage

6 likes