Jammer dat er geen UNLIKE-button is.,
Dan had ik daar bij jouw reactie beslist op geklikt.
Je hoeft iemand toch niet te steunen als je zelf niet achter het idee staat? We (de tegenstanders van een MM hommage) hebben geprobeerd hem in de goede richting te duwen. De een zal het jammer vinden dat het niet gelukt is en de ander zal hem daar in steunen. Zo werkt dat nou eenmaal. Evengoed moet een ieder gewoon dragen wat hij/zij mooi vindt!
Bedoel je zo iets
Hoeveel mensen beginnen niet klein of in dit geval met een hommage, voordat ze de echte kopen? Niet iedereen begint in het hogere segment. Laat TS lekker.
Dat is ook mijn eigen ervaring, ooit een hommage versie gehad van een tudor pelagos. Weet daardoor wel dat dat horloge er ooit gaat komen.
Niet steunen is één ding, maar je negatief uitlaten over iemands keuze is iets wat ik zelf nooit zou doen op dit forum. Er zijn genoeg facebookgroepen waar dat de discussie totaal verziekt.
Maar goed, even goede vrienden hoor. Hoop dat dat ook voor jullie en TS geldt.
je mag naar mijn idee prima aangeven dat je het zelf niet zou kopen, maar iemands keuze afkraken vindt ik persoonlijk ook wat vergaan. Daarnaast heeft betreffende wel een steinhart wat naar mijn idee precies in de zelfde catagorie zit als een SBDX hommage, wat niet weg neemt dat het een heel mooi horloge is.
Dus acties van iemand mogen wel de hemel in worden geprezen maar onderbouwend je negatief uitlaten niet? Wat een bijzondere gedachtegang. Feedback en kritiek zijn de fundering voor vooruitgang en innovatie. Wanneer niemand zich negatief uitlaat blijven de kopieerfabrikanten gewoon kopiëren en zullen zij zich niet focussen op innovatie en originaliteit.
Ik heb nu een klein half jaar de Merkur in mijn bezit. En draag deze heel regelmatig en met heel veel plezier.
Dat het een hommage (of imitatie, zo je wil) is kan mij vrij weinig boeien. Het is mijn geld en mijn pols waar hij omheen zit. Er is nog nooit iemand geweest die mijn pols pakt en zegt, oh een Seiko MM, oh nee, Merkur. BoeienâŠ
De echte gaat er misschien wel ooit komen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar steeds minder behoefte aan heb. Voorlopig kan ik mij van het geld wat ik bespaar weer een paar andere mooie Seikoâs of leuke microbrands uit de lagere prijsklassen aanschaffen. Want ik heb liever meerdere horloges dan, voor al dat geld, maar eentje. Been there, done that, got the tshirt.
De kwaliteit van deze Merkur (die ik overigens heel regelmatig bij âwat dragen we vandaagâ post) is uitstekend. Ik kan mij niet voorstellen dat the real thing mij meer kan bieden. Misschien dat ik over een paar jaar wel anders piep maar voorlopig ben ik uitermate tevreden met mijn Merkur. En anders horen jullie dat nog wel over een paar jaar.
Voorlopig zit er iedere keer als ik de Merkur draag een grote smile op mijn gezicht!
En dan nu maar even een vers plaatje van de Merkur Oceanmaster.
Een hommage, want het merk zet trots haar merknaam op de wijzerplaat en doet dus geen schijn ontstaan dat het een âechteâ is
De aanschaf van dit soort imitaties is puur egoĂŻsme. IK kan (of wil) me de real deal niet veroorloven. IK bepaal wat ik koop en draag. IK trek me niet aan wat andere er van van vinden. Totaal geen respect en credits voor de originele designer die hier tijd, energie en geld in heeft gestoken. Door imitaties te kopen stimuleer je het kopieergedrag van fabrikanten waardoor ze niet gaan innoveren wat zonde is.
Elke horloge wat wordt aangeschaft door de persoon die hem daadwerkelijk gaat dragen is puur egoĂŻsme. Dat is niet afhankelijk van het merk.
Klopt maar ik denk dat het de andere kant op werkt.
Iemand die een hommage koopt zal denk ik nooit direct het bedrag neerleggen voor een echte. De ontwerper loopt dus geen inkomsten mis. Daarentegen kan ik me voorstellen dat, als je enige tijd met een hommage loopt (en sommige reacties hier aanhoort) je toch liever âthe real dealâ wilt en eerder geneigd bent te sparen voor een echte.
Doet natuurlijk wel de schijn ontstaan dat het een echte is. Dat is het hele punt.
Zo drinken we allemaal Coca-Cola, gebruiken we allemaal Popla wc-papier en doen geen boodschappen bij Lidl waar enkel hommage merken worden verkocht.
Is dat echt een punt? Denk je nou dat er iemand ooit gaat vragen of het een Seiko is wat je aan de pols hebt? En dan nog nog wel een Marinemaster?
En wat krijg je voor je goede gedrag terug? Het zoveelste ver gezochte nieuwe wangedrocht waar je bakken met geld voor moet neertellen en wat niet om aan te gluren is?
Ik heb nog nooit een bedankje gehad van de grote merken dat ze het zo fijn vinden dat ik hun spullen koop. Want ja, ik koop ook wel eens de real deal.
Daarentegen ben ik wel met de vriendelijke Chinese knaap van Merkur aan het chatten. Die mij bij nieuwe ontwerpen vraagt, wat vind je hiervan?
Heb ât even voor je aangepast hoor
Wat jij wil. Maar daar weet jij dus helemaal niets vanâŠ
Eens. Het blijft wel commercie natuurlijk. Zij maken iets, jij kan dat kopen of niet, dat zijn de enige âcreditsâ wat mij betreft. Het gaat hier niet om onbegrepen artiesten op stoffige zolderkamers