Seiko SBDX hommage

Ik vind eigenlijk al mijn horloges van onder de 1400 Euro gaver dan een MarineMaster. Het zou wel eens een smaakzaak kunnen zijn.

Zelf heb ik een echte, echte fetisj voor de SKX. De Tuna, Turtle, Sumo, Shogun, Samurai en MM boeien mij totaal niet, ook al heb ik ze vastgehad of geleend. De Grand Seiko SBGH255 duiker vind ik ook een raar onding.

De enige Seiko duiker die ik wel cool vind van boven de 2000 ballen is deze:

Maar om nou heel erg eerlijk te zijn vind ik dan dit net zo geinig:

Sterker nog, Oris 65, Captain Cook, de nieuwe Christopher Ward C65 Trident… Allemaal geiniger duikertjes voor minder geld.

Deze zou ik er ook niet voor inruilen:

Kortom: ik ben helemaal bij je, @Dunzdeck. :+1:

Maar om dan een hommage van zo’n lomp ding aan te schaffen: Njet. :slight_smile:

5 likes

Hier twee actiefoto’s: MotoSkooly onderwater met de SumoMM300 mod:

11 likes

Vet!

1 like

Valt best mee joh, zit ook nog een paar mm neopreen om dat polsje :rofl:.

Doorzoeken :wink: Denk maar aan het feit dat het een duikhorloge is, dan wordt je wel warm.

Ok dank voor het heldere antwoord. Ik ben al een tijdje aan het kijken naar zo een MM300. Of een andere Marinemaster. Maar het valt me op dat het tweedehands aanbod vaak een kras op het glas hebben. En daar baal ik dan op voorhand van. Maar je uitleg is wel heel verhelderend. Ik ga mij maar eens beraden op een nieuwe.

Twee stoere duikers

1 like

update vanuit mijn kant :D.

sharky, gaat echt voor woekerprijzen.
Merkur: heeft een miyota 9015 uurwerk erin, ben daar persoonlijk geen fan van. heb twee horloges gehad met dat uurwerk en kon niet wennen aan het geluid van de rotor. noem mij maar een rare vogel.
Himq, kon ik niet op staal krijgen dus viel daarom af.

Het is dus de fiffty four geworden, met een seagull uurwerk. zodra die binnen is krijgen jullie wel weer een update

7 likes

Of probeer een SBDC027 te vinden …

Of een SBDC051 …

En je kijkt nooit weer om naar een andere Seiko :grin::yum:

5 likes

Je bent dus voor een replica / nep MM300 gegaan. Wat jammer…

2 likes

Inderdaad. Trieste uitkomst van een topic waarvan ik goede hoop had. Koop dan een Sumo!

3 likes

Precies ja. Hekel aan het woord hommage. Gewoon jatwerk, namaak, fake, nep.

Een hommage is een eerbetoon. Dat vind ik dit niet.

1 like

Zelf zie ik het niet zo, de basis van dit topic was dat ik opzoek was naar een hommage. niks meer en niks minder. Sumo zit eerlijk gezegd gewoon in een hele andere prijs categorie en heb hem een aantal keer om gehad zonder dat de vonk oversloeg.

Gefeliciteerd met deze pre-order. Ik ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Ik vind hem in ieder geval mooi en bereikbaar👍!

1 like

Dat klopt, die is 200 ballen duurder dan die hommage die je bestelde. Ik vraag mij af hoe de kwaliteit en afwerking gaan zijn, met name na een kwartaaltje dragen. Wel geinig dat die fifty four gasten je de keuze laten tussen Seagull en een ETA.

1 like

Ben benieuwd! Waarom heb je gekozen voor een seagull uurwerk?

edit: laat maar, de prijs dus :wink:

1 like

Dat en heb eigenlijk geen ervaring met dat uurwerk, dat triggert een bepaalde nieuwsgierigheid. Plus Heb wel al een aantal kloken gehad waarin de ETA zat.

1 like

“Wat jammer” dat mensen je niet gewoon steunen in een aankoop waar je zelf achter staat… gewoon maling aan hebben en lekker posten als je 'm hebt! Ik ben in ieder geval benieuwd!

9 likes

Die van mij heeft prachtig onbeschadigd glas :wink:

Veel plezier met je fifty four. Ik zie graag foto’s verschijnen als ie binnen is. Daarnaast hoop ik vurig dat dit horloge je er uiteindelijk toe zal bewegen de ‘echte’ mm300 te kopen. Ga je geen spijt van krijgen, geloof me. (Wel even een crafter blue erbij scoren :sunglasses:)

5 likes