Absoluut. Dat draagcomfort is fenomenaal.
Ook een mooie. Jaren geleden ook nog een paar maanden gehad. Voor dat geld een bijzonder goede stalen band.
Een mm300 is evenmin als een sub tegenwoordig gemaakt voor het echte duik werk. Een Tuna is veel geschikter voor het echte duik werk.
Ik weet niet hoe dat precies werkt.
Omdat het een quartz is?
Deze snap ik ook niet.
Ze kunnen allebei 300m en hebben een duikersextensie op de band. Dat is toch “duik” zat?
Klopt.
Ja je kan er prima mee duiken/zwemmen. Maar het zijn tegenwoordig natuurlijk meer deskdivers dan toolwatches.
En waarom vind je dat fijner duiken? Grab & go kan het niet zijn, want duiken vereist aardig wat voorbereiding.
Een quartz is ook schokbestendiger. (en ook goedkoper, als we het nu vanuit zo’n rationeel oogpunt gaan bekijken haha. Volgens mij koop je voor het geld van een mm300 een 1000m tuna).
Ben jij zo’n wilde duiker dan? Ik ben op de boot of onder water nog nooit met mijn horloge ergens tegenaan geknald. Zelfs niet met mijn Invicta.
Die Invicta had ik daar op Borneo beter kunnen laten afzinken
Ah ook nog nooit last gehad van dat je saffier barste dus haha
is dit je enige horloge dan ?
Okee, als je het zo plat bekijk prima. Maar beter doe je wat ervaring op met de MM300. Dan zal het kwartje vallen.
Daar ging mijn opmerking ook over, de platte specs. Op dat gebied scoort een MM300 gewoon niet geweldig.
Ik heb er eentje een keer in mn handen mogen hebben. Was er niet super van ondersteboven maar dat ben ik eigenlijk vrijwel nooit van high-end horloges.
De eeuwige discussie. Als je het niet begrijpt, niet kopen, hommage my arse.
De MM300 is een duiker pur sang, lees de ervaringen van wat echte duikers maar eens. Quartz stopt gelijk bij lekkage, een mechaniekje zal moeite hebben, maar is nog gedeeltelijk bruikbaar. Niet dat mijn Tuna ooit gelekt heeft overigens. Die Breitling is een ultieme deskdiver en zal je niet gauw om de pols van een beetje duiker vinden. De Shogun is een absolute topper, licht, sterk en top afgewerkt. Kan ook goed tegen krassen.