Seiko SDGM001

Beste forumleden,

Ik kan deze presage voor een leuke prijs overnemen. De prijs is wel een stuk lager dan wat hier op het wordt gevraagd dus ik laat hem hier even voor de zekerheid checken.

Misschien zien jullie dingen die er niet aan kloppen?

1 like

ik zie niets vreemds, endlinknummers kloppen, goede uurwerk 6R15D dat is mooi.
Misschien even op een timegrapher leggen als je twijfelt, maar als dat goed is. lijkt deze mij prima.

Kroon is wel vervangen??? hoort een blauwe pukkel op te zitten

1 like

Het horloge is wel professioneel gepolijst zegt de verkoper.

oef… als alle facetten nog aanwezig zijn prima, maar er moet wel duidelijk verschil zitten tussen elk facet.
geen fan van polijsten

aaii zie nu de fotos, niet doen, doodzonde van zon mooi horloge.
betaal iets meer voor een nette, juist die kast is zo gaaf…
dit slaat nergens meer op…

zie het verschil tussen de mijne en de jouwe qua uitstraling kast

6 likes

Laat dat professioneel maar weg
Niets over van de prachtige kastvorm
Zou m laten

6 likes

Ik kan hem voor 275 euro overnemen. De prijs is er ook wel naar. :smile:

Voor onderdelen of daily beater Prima
Maar niets over van de “Brightz” kenmerken
Up to you

1 like

Ik denk dat je nu denkt: goede deal…
maar na een paar dagen: hmmm mischien toch graag het dubbele uitgegeven voor de echte blingbling van de brightz.
en dan raak je deze never nooit niet meer kwijt

3 likes

Nee joh, dat ding is helemaal aan bonken gepolijst.
Wat zeg ik? Gepolijst? Je zou eerder denken dat er een haakse slijper overheen is gegaan. Dit heeft niks met professioneel te maken. Sommige mensen moeten een verbod op dat woord krijgen.

2 likes

Wat @Marcel zegt. Kroon is niet origineel.

Dan weet ik niet wat ze er mee gedaan hebben, want die dingen hebben DiaShield. Die zijn donders moeilijk te bekrassen.

Maar wat de rest hier ook al zegt: Wat jij daar in handen hebt is geen SDGM001, maar de rokende puinhopen van wat ooit een strak horloge was. Grote genade, wat is dat ding grondig verneukt.

Kortom: Het is een frankenversie die naar de verdommenis is geholpen. Ik moet bijna huilen als ik zoiets zie. Zo hoort het er uit te zien:

Helaas heb ik 'm niet meer. :slight_smile:

5 likes

Ja op de eerste foto’s kon ik het mogelijk beoordelen, maar nadat ik de foto’s in het daglicht had binnen gekregen was ik er ook wel een beetje van genezen.

En er zit nog een bon bij dat het horloge voor 200 euro is gepolijst. :smile:

Eeuwig zonde om zo’n kapot gepolijst horloge te kopen. 275 is niet veel geld, maar je komt er ook nooit meer vanaf.

Misschien wel handig mocht je een andere 6R15 hebben en een donor uurwerk nodig hebben …

1 like

Degene die dat gedaan heeft moeten ze aan z’n ballen ophangen aan de stadspoort.

4 likes

Had een schadevergoeding moeten krijgen… ipv. betalen.

2 likes

Bedankt voor alle reacties! Mijn vermoedens werden aardig bevestigd.

Weer een typisch gevalletje van goedkoop is duurkoop.

2 likes

Ongelooflijk, dat dit twee foto’s zijn van eenzelfde model.

4 likes

Mooi patina :joy::joy::joy::joy:

2 likes

Gewoon naar Jaap (ten2two) voor een zgan uitvoering. Ze worden schaarser en als je van het type horloge houd een absolute bang for the buck, ook voor 550-650 Euro

1 like

Nou he. “Met de tijd heeft dit horloge al heel wat karakter verloren”

4 likes