Van mij heeft hij er een prachtig bandje van Ko bijgekregen. Foto volgt.
Mijn eerste indrukken zijn: erg mooi !! met 39 mm voor mij de perfecte maat.
De solar dingen zitten in de subdials. Erg gaaf bedacht maar daardoor zijn ze niet echt zwart.
Ook lijkt door de solar paneeltjes de datum erg diep te liggen en is deze niet goed leesbaar.
De band lijkt ook niet helemaal bij het horloge te passen.
Verder vind ik het een hele geslaagde Daytona hommage, vooral qua maat en uitstraling.
Ideaal dat het een solar is qua grab & go. Hij laat enorm snel op en kan dan maanden (!!) vooruit.
Kortom: op tijd zetten is er niet bij, wel afentoe dragen …
Vind 'm heel geslaagd en ook mooie maat.Maar ik vind dit dus geen echte Daytona-hommage. O.a. de compleet andere kastvorm, geeft 'm eigen smoel. Ik zou deze ook zeker niet kopen omdat ik op zoek ben naar een Daytona-hommage. Dat ben ik namelijk zeker niet. Maar gewoon omdat ik het een heel leuke Seiko vind.
Beetje kort door de bocht dit, waarom is elke panda chronograaf ineens een daytona hommage. Het is niet zo dat Rolex het alleen recht heeft op panda dials, met zwarte bezels. Als het al een hommage is dan zou het eerder een hommage zijn van Seiko’s eigen speedtimer.
Ik vind 'm tof maar vind de kast zo basic, mocht van mij wel wat meer vorm in. Als je kijkt naar bijv een SKX of MM200 (andere prijsniveau weliswaar) zitten er mooie verlopen op de kast, waar ook weer wat afwisseling in afwerking (brush/polished) in kan zitten. Dat mist dit model voor mij, daardoor doet de kast wat goedkoop aan en haak ik eigenlijk een beetje af - terwijl het voor deze prijs wel zo’n beetje de tofste panda chrono is…