Seiko "Seitona" (SSC813P1), wat vinden we er van ?

Een vriend van me heeft de Seiko Prospex Speedtimer Solar Chronograph, de SSC813P1
a.k.a. SEITONA
gekocht.

Het is deze:

Van mij heeft hij er een prachtig bandje van Ko bijgekregen. Foto volgt.

Mijn eerste indrukken zijn: erg mooi !! met 39 mm voor mij de perfecte maat.
De solar dingen zitten in de subdials. Erg gaaf bedacht maar daardoor zijn ze niet echt zwart.
Ook lijkt door de solar paneeltjes de datum erg diep te liggen en is deze niet goed leesbaar.
De band lijkt ook niet helemaal bij het horloge te passen.

Verder vind ik het een hele geslaagde Daytona hommage, vooral qua maat en uitstraling.
Ideaal dat het een solar is qua grab & go. Hij laat enorm snel op en kan dan maanden (!!) vooruit.
Kortom: op tijd zetten is er niet bij, wel afentoe dragen …

Wat vinden we van deze ?

25 likes

Prima horloges denk ik, alleen ook vrij hoog geprijsd. In ieder geval veel plezier er mee gewenst!

Ik erger me alleen aan de speed-timer naam die deze horloges niet horen te hebben. Daarom heb ik het niet zo op deze modellen.

4 likes

Heel mooi horloge, een maatje van me heeft hem ook. 6 maanden op gewacht😬

Vind 'm heel geslaagd en ook mooie maat.:+1:Maar ik vind dit dus geen echte Daytona-hommage. O.a. de compleet andere kastvorm, geeft 'm eigen smoel. Ik zou deze ook zeker niet kopen omdat ik op zoek ben naar een Daytona-hommage. Dat ben ik namelijk zeker niet. Maar gewoon omdat ik het een heel leuke Seiko vind.

2 likes

Vind hem erg mooi.

Bezel wat minder.

zoals je al zij, zo’n grab & go hebben bij mij ook de meeste voorkeur,
wel een mooi model deze Seiko,
za je veel plezier aan beleven.

1 like

“Datum op vier niet welkom hier.” Jammer, want verder heel mooi.

5 likes

Leuke Seiko, en leuke maat ook.

Ik had m maar kon geen vrienden worden met de sluiting, daarom verkocht. Er kon helaas ook geen andere sluiting op, is geïntegreerd in de band.

1 like

Ik moet bekennen dat ik een Seiko fanboy ben.
Leuk horloge!

Beetje kort door de bocht dit, waarom is elke panda chronograaf ineens een daytona hommage. Het is niet zo dat Rolex het alleen recht heeft op panda dials, met zwarte bezels. Als het al een hommage is dan zou het eerder een hommage zijn van Seiko’s eigen speedtimer.

2 likes

Knappe aanwinst en zeker geen daytona tribute band wat mij betreft!

Weg met die diepe datumvenster. Met wat Tipp-Ex haal je dat X-je weg. En als ik dan toch bezig ben… de F en E voor full/empty mogen ook weg.

Zo zou ik 'm kopen :point_down:

7 likes

Kun je er nog zilverkleurige wijzers op zetten, dat lijkt me mooier.

Ik vind Seiko leuk, ben zeker geen fan boy. Maar deze vind ik heel mooi! Stevig aan de prijs.

Wil je er ook spikkels op?

1 like

Spikkels!?

Vind het op zich wel mooi.
Maar wat kost deze ?

1 like

Ik vind 'm tof maar vind de kast zo basic, mocht van mij wel wat meer vorm in. Als je kijkt naar bijv een SKX of MM200 (andere prijsniveau weliswaar) zitten er mooie verlopen op de kast, waar ook weer wat afwisseling in afwerking (brush/polished) in kan zitten. Dat mist dit model voor mij, daardoor doet de kast wat goedkoop aan en haak ik eigenlijk een beetje af - terwijl het voor deze prijs wel zo’n beetje de tofste panda chrono is…

Ik vind het een mooi horloge, heb hem zelf eens gepast in de winkel en het lijkt van veel betere kwaliteit dan de Seiko solar divers.

De zwarte versie is ook de moeite waard.

4 likes