Seiko "Seitona" (SSC813P1), wat vinden we er van ?



Heb deze een aantal maanden geleden gekocht en moet zeggen bevalt me goed !
Heeft wel wat weg van mijn Omega Speedmaster Racing 40 mm , zowel kast als het gebolde saffierglas

4 likes

Een van mijn fijnst dragende horloges.
Quartz is super makkelijk en solar is top qua batterij en WR. Ik heb er zelfs 2 van gekocht.

Mijn zwarte staat nu trouwens te koop. Even praktisch dus en mooi als mijn witte, maar eentje mag het nest verlaten.

2 likes

Deze is ook mooi. Lijkt er ook precies op. :slightly_smiling_face:

Smaak is persoonlijk maar ik zeg nee

Nee.

Ik vind het heel mooi en allemaal goed gedaan persoonlijk :slightly_smiling_face:

1 like

Dank u van ganser harte @Glenn93. Ik ben veelal een lezer, minder een “poster”.

1 like

Hoi @David_Gee: de chrono uurwerken 7T62 en 7T82 zijn al vele jaren zeer betrouwbare “horlogemotors”. Deze zijn nog meer betrouwbaar dan hun swiss counterparts.

1 like

Heeft Seiko dit gezegd? Kan me niet voorstellen en het lijkt er niet eens op. Het is gewoon een solar chronograph met redelijk goede specs.

1 like

kom op

Formaat, oyster band, ontwerp van de bezel, vorm van de kast, kleurstelling, wijzers (!) en kroon vertonen allemaal veel gelijkenis.

Dat is het ook, het een sluit het ander niet uit.

1 like

Dat is allemaal wel erg ver gezocht, je ziet toch zo dat al die punten die je opnoemt niet van elkaar afgeleid zijn hoop ik?

Het gaat natuurlijk om de combinatie van overeenkomsten, dat kan geen toeval zijn. Ja ik denk zeker dat deze Seiko van de Rolex Daytona is afgeleid. Zonder daar een waarde oordeel aan te hangen overigens.

Kennelijk heb ik (ts) dit gezegd (in een vlaag van verstandverbijstering en wellicht ingegeven door de bijnaam Seitona)… ik geef @drex echter groot gelijk. Het zijn beide horloges met een witte dial.

Niettemin is mijn amigo er erg blij en ik ook want hij draagt tenminste een behoorlijke Seiko